bazarnews

کد خبر: ۶۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
تحلیل وضعیت بازار‌ها در هفته گذشته/ ۲۸
در هفته پیشین، شاخص بورس به ۸۷۸ هزار و ۹۳ واحد رسید. سکه تمام بهار آزادی در قیمت ۶ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان معامله شد و دلار در قیمت ۱۵ هزار و ۵۵۰ هزار تومان بسته شد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: در هفته پیشین، بازار سرمایه هر روز با صعود مواجه بود و رقم شاخص به 878 هزار و 93 واحد رسید. محمدرضا سرافزار، کارشناس بازار سرمایه در این باره گفت: اگر قرار باشد روند معاملات بورس را با منطق‌های بنیادی و عملکرد شرکت‌ها مورد بررسی قرار دهیم باید گفت رشد موجود در بازار بسیار سریع‌تر از رشدهای انتظاری رخ داده است.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی خود از روند معاملات بورس را اینگونه بیان کرد: در وضعیت کنونی روند بازار غیرقابل پیش‌بینی است اما چشم اندازهای موجود از این بازار نشان می‌دهد عوامل محدود کننده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد اما با توجه به ورود گسترده نقدینگی به این بازار صعود شاخص بورس ادامه‌دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون در بورس با اقبال سهامداران خرد و صدور چشمگیر کدهای سهامداری همراه هستیم، گفت:  ورود عجیب نقدینگی به بازار از جمله مسایلی است که نشان می‌دهد بازار سرمایه، بازاری قابل اتکا است اما اینکه این رشد تا کجا ادامه دارد و چه زمانی شاخص بورس وارد فاز استراحت و اصلاحی می‌شود غیرقابل پیش‌بینی است.

 

بازار ملتهب سکه در پی شیوع کرونا

در بازار طلا، سکه تمام بهار آزادی با رشد نسبت به هفته گذشته، به قیمت 6 میلیون و 460 هزار تومان رسید. ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در این خصوص گفت: بازار طلا به دلیل شیوع ویروس کرونا، هنوز شرایط آرام و با ثبات خود را باز نیافته است.

وی درباره وضعیت نوسان اونس جهانی طلا و تاثیر آن بر بازارهای داخلی افزود: نوسان های اخیر اونس طلا به دلیل مسائل مرتبط با شیوع ویروس کرونا، تحولات بازار نفت و سایر مسائل اقتصادی بوده و به همین دلیل تا زمانی که شیوع ویروس کرونا تداوم داشته باشد شاهد این بی ثباتی ها در نرخ اونس خواهیم بود.

محمدولی اضافه کرد: به تبع رشد نرخ اونس و نوسانات آن، در بازار داخلی نیز شاهد افت و خیز قیمت طلا و سکه خواهیم بود. در صورتی که نوسان‌های زیاد اونس طلا در بازارهای جهانی همانند فروردین ماه در روزهای آتی ادامه داشته باشد باید منتظر رشد قیمت طلا بود.

 

دلار به ۱۵ هزار و ۵۵۰ تومان رسید

در بازار ارز، قیمت دلار در قیمت 15 هزار و 550 تومان معامله شد. با وجود نوسانات کم این بازار، نگرانی هایی بابت افزایش قیمت دلار ایجاد شده است. سیدرضی آقامیری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در این باره گفت: به رغم موارد عمده موجود تاثیرگذار بر نرخ ارز، بانک مرکزی با اقداماتى که انجام داده اجازه صعود چشمگیر قیمت دلار و سفته‌بازی در بازار ارز را نخواهد داد، به این ترتیب پیش‌بینی ما این است که دلار در سال جاری در محدوده ۱۵ تا ١٨هزار تومان در نوسان باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: