bazarnews

کد خبر: ۶۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه جزییات ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری برای افرادی که متاثر از شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند را تشریح کرد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز: مسعود بابایی اظهار داشت: مبنای پرداخت بیمه بیکاری تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ است و تمدید حق بیمه به صلاحدید کارگروه متمرکز در شرایط کرونایی کشور بستگی دارد.

وی با بیان اینکه زمان ثبت نام برای دریافت بیمه بیکاری و اعلام شماره حساب مشمولان از طریق ارسال پیامک اعلام خواهد شد، تصریح کرد: بنا بر توافقی که هفته گذشته حاصل شد، قرار شد در فروردین ماه هم به افرادی که در رسته‌های ۱۰ گانه متاثر از کرونا بودند و هم افرادی که در رسته‌های دیگر فعال بودند و به واسطه کرونا کارشان را از دست دادند، پرداختی داشته باشیم.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از احتمال پرداخت بیمه بیکاری برای مشاغل پر خطر و دارای ریسک بالای کرونا در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: البته از این بابت سازمان برنامه و بودجه هنوز تخصیص اعتباری به سازمان تامین اجتماعی نداشته است.

بابایی خاطرنشان کرد: زیرساختی را پیش‌بینی کرده‌ایم که براساس آن افراد بیکار شده در آن ثبت نام و شماره حساب بانکی خود را نزد یکی از ۶ بانک عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کنند و پرداختی‌های ما نیز غیرحضوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: این آمادگی را داریم که حتی اگر همین امروز اعلام کنند که در این مبلغ در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته، ما فرایند پرداختی‌ها را آغاز کنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: