bazarnews

کد خبر: ۶۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
در این روز‌ها که بازار بورس وضعیت مناسبی را تجربه می‌کند، آشنایی با نحوه‌ی ثبت‌نام و شروع تجارت در بازار سهام، خالی از لطف نیست.

فعالیت در بازار بورس و خرید و فروش سهام شرکت‌های فعال در آن، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. باوجود وضعیت نه‌چندان مناسب بازارهای بین‌المللی، بازار بورس ایران روزهای خوبی را تجربه می‌کند. دراین‌میان اقشار گوناگون جامعه، علاقه‌‌مند به سرمایه‌گذاری در فرصت‌های جدید شده‌اند و به‌دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری در این بازار هستند. برای ورود به بازار بورس و شروع تبادل سهام، نیاز به مدارک یا مراحل آن‌چنان پیچیده‌ای نیست. به‌علاوه، سازمان بورس و اوراق بهادار بسیاری از مدارک موردنیاز قبلی مانند حداقل مدرک تحصیلی را نیز حذف کرده است تا ثبت‌نام افراد علاقه‌مند، سهولت پیدا کند. پیش‌نیاز اصلی ورود به بازار بورس و خرید و فروش سهام، دریافت کد بورسی است. کد بورسی را می‌توان کد شناسایی منحصربه‌فرد افراد دانست. کد بورسی با نام‌های دیگر همچون کد معاملاتی یا کد سهامداری نیز شناخته می‌شود که علاوه بر کاربردهایی همچون سرمایه‌گذاری و خرید و فروش سهام در بازار بورس، می‌توان فعالیت‌های دیگری را نیز با آن انجام داد. از کاربردهای دیگر کد بورسی یا کد معاملاتی می‌توان به صدور واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری، صدور کد سبدگردانی، تغییر کارگزار و صندوق، دریافت سود سهام و موارد دیگر اشاره کرد. کد بورسی شامل سه حرف و پنج عدد است که به‌صورت منحصربه‌فرد به ثبت‌نام‌کننده‌ها ارائه می‌شود.

 

ایرانیان جهان

مراحل ثبت‌نام در سامانه‌ی سجام به‌صورت اینفوگرافی در وب‌سایت sejam.ir شرح داده شده (تصویر زیر) که از این لینک قابل مشاهده است. به‌طور خلاصه، مراحل ثبت‌نام در سامانه‌ی سجام شامل وارد کردن اطلاعات شخصی، تأیید شماره‌ی تلفن همراه ازطریق پیامک تأیید و وارد کردن اطلاعات ارتباطی و مالی می‌شود. به‌علاوه، هزینه‌ی ثبت‌نام در سجام نیز معادل 10 هزار تومان در میانه‌ی مراحل ثبت‌نام، به‌صورت آنلاین اخذ می‌شود. پس از وارد کردن اطلاعات شخصی در سامانه‌ی سجام و رسیدن به مرحله‌ی پایانی، سامانه اطلاعات واردشده را از منابع ذی‌‌ربط استعلام می‌کند. اگر اطلاعات واردشده‌ی مشتری با اطلاعات هویتی او هم‌خوانی داشته باشد، کد رهگیری به شماره‌ی موبایل واردشده در مراحل ثبت‌نام، پیامک می‌شود. این کد رهگیری برای مراحل بعدی ثبت‌نام و دریافت کد بورسی، کاربرد دارد و باید آن را نزد خود نگه دارید. اگر اطلاعات هم‌خوانی نداشته باشد، سامانه پیام خطا ارسال می‌کند و باید اطلاعات را طبق اسناد هویتی و بانکی خود، اصلاح کنید.

 

ایرانیان جهان

 

 

ایرانیان جهان /

برچسب ها: بورس ، ثبت نام ، کد بورسی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: