bazarnews

کد خبر: ۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر تاثیر همکاری دستگاه‌های نظارتی مانند قوه قضاییه و وزارت دادگستری در افزایش 30 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال تاکید کرد.
بازار نیوز - سیدکامل تقوی‌نژاد افزود: امسال برای نخستین بار در قالب یک توافق برد- برد و با کمترین فشار بر مودیان مالیاتی، درآمدهای مالیاتی محقق شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اینک سهم مالیات در بودجه کشور به بیشترین میزان خود رسیده و روند رو به رشد درآمدهای مالیاتی، نشان‌دهنده رویکرد صحیح و سیاست‌های کارآمد نظام مالیاتی است.

وی اضافه کرد: اقتصاد کشور در یک جهش و خیزش جدید متکی بر مالیات شده است و تحریم‏هایی که سال‌ها فشارهای متعدد به اقتصاد کشور وارد می‌کرد، اکنون به درون‌زایی و پایداری منابع درآمدی کشور منجر شده و مالیات جای نفت را گرفته است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امروز سیاست نشاندن مالیات به جای نفت در بودجه، در ذهن همه برنامه‌ریزان کشور جای گرفته است.

وی اضافه کرد: شرایط اقتصادی کشور تاثیر و تاثر متقابلی با مالیات دارد و هر چه پایه‌های اقتصادی مقاوم‌تر و شاخص‌های اقتصادی رو به رشدتر باشد، درآمدهای مالیاتی نیز افزایش می‌یابد. 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پدیده اقتصاد غیررسمی، حجم قابل توجهی از اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد که مبارزه با آن نیز از عهده یک سازمان خارج است و همه ارکان نظام باید اقدام‌های عملی و پیشگیرانه برای مقابله با آن داشته باشند.

به گفته این مسوول، فرار مالیاتی از اقتصاد غیررسمی ناشی می‌شود که آسیب‌های زیادی به کشور وارد می‌کند و افراد از حفره‌ها و خلأهای قانونی و فقدان شفافیت قوانین، برای نپرداختن یا کم پرداخت کردن مالیات استفاده می‌کنند.

تقوی‌نژاد اضافه کرد: در شرایطی که فرار مالیاتی ابعاد پیچیده‌ای به خود گرفته، توجه ارکان نظام به تقویت اطلاعات جامع اقتصادی و نیز ضمانت‌های اجرایی قوانین مالیاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به برنامه‌های جدید نظام مالیاتی برای مقابله با پولشویی در کشور اشاره کرد و گفت: به این منظور، دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد شده است. به گفته تقوی نژاد، ایجاد این دفتر به فراهمسازی امکان استفاده از اطلاعات همه دستگاه‏های ذی‌ربط مرتبط با پولشویی و فرار مالیاتی در این سازمان و برخورد جدی‌تر با این مفاسد منجر می‌شود.

وی به هماهنگی و تعامل موثر دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه بانک مرکزی با نظام مالیاتی اشاره کرد و گفت: اینک اطلاعات هویتی، مالی، مکانی و عملکردی مودیان از همه بخش‌ها گرفته و در فرآیند رسیدگی استفاده می‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین از ایجاد دادسراهای ویژه جرایم مالیاتی با همکاری قوه قضائیه و وزارت دادگستری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.چندی پیش رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از وصول 275 هزار و 743 میلیارد ریال مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده در چهار ماه نخست امسال خبر داد که در مقایسه با پارسال 29 درصد رشد داشت و 95 درصد پیش‌بینی بودجه را محقق کرد.
سازمان امور مالیاتی
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: