bazarnews

کد خبر: ۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
شرکت مخابراتی وریزون که اصلی ترین خریدار یاهو محسوب می شود و پیش از این حاضر بود برای این کار 4.8 میلیارد دلار بپردازد، حالا خواستار دریافت تخفیف یک میلیارد دلاری از این شرکت است.
بازار نیوز -  تیم آرمسترانگ رییس ای او ال که وریزون را اداره می کند و خواستار خرید یاهو نیز هست بعد از افشاگری ها در مورد همکاری صمیمانه این شرکت با نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و اسکن کردن ایمیل های تمامی کاربران یاهو خواستار تخفیف برای خرید آن است.

منابع مطلع می گویند آرمسترانگ از افشاگری‌های اخیر در مورد یاهو نگران و ناراحت بوده و می گوید یا وریزون باید از خرید آن منصرف شود یا حداقل با پرداخت هزینه کمتری یاهو را بخرد.

یاهو ابتدا درگیر رسوایی افشای اطلاعات حساب های کاربری حداقل 500 میلیون کاربر خود شد و حالا به نظر می رسد علت موفقیت هکرها در این زمینه طراحی ابزار اسکن ایمیل های کاربران توسط یاهو بوده که موجب شده علاوه بر جاسوسان دولتی، هکرها هم از ابزار یاد شده سوءاستفاده کنند.

وریزون اولین بار در ماه جولای از تمایل به خرید یاهو خبر داد و این در حالی بود که گفته می شد ای تی اند تی، تایم، دیلی میل و برخی سرمایه گذاران به رهبری دن گیلبرت هم به خرید این شرکت فناوری تمایل دارند.

گفته می شود مدیران یاهو با درخواست تخفیف یک میلیارد دلاری وریزون مخالفت کرده اند و حاضر نیستند این شرکت را به قیمتی کمتر از 4.8 میلیارد دلار به فروش برسانند.
فارس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: