bazarnews

کد خبر: ۶۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: تمام اقدامات برای ورود ۱۰ شرکت وابسته ستاد به بورس انجام شده و در آستانه ورود به بازار سرمایه هستند.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: محمد مخبر، درباره برنامه ستاد برای واگذاری شرکت‌های وابسته اظهار داشت: سال گذشته 9 شرکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بازار سرمایه عرضه شدند و برای سال جاری هم تمام اقدامات برای ورود 10 شرکت وابسته ستاد به بورس انجام شده و در آستانه ورود به بازار سرمایه هستند.

وی با بیان اینکه با انجام تشریفات کاری 10 شرکت در بازار سرمایه عرضه می‌شوند، گفت: با واگذاری این 19 شرکت،‌ فقط شرکت‌های مادر، ستادی و مدیریتی که در آنها اقدامات عملیاتی انجام نمی‌شود، باقی می‌ماند بنابراین تمام شرکت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به مردم واگذار شده و خواهد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در پاسخ به این سوال که ستاد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ماسک در کشور بوده اما علی رغم این حجم از تولید ماسک، این محصولات به بازار و به دست مصرف کننده نرسید و اخباری مبنی بر احتکار حجم بالایی از ماسک منتشر شد، آیا ستاد فروش مستقیم ماسک داشت؟ تاکید کرد: اولین تولیدی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بخش ماسک هفدهم فروردین شروع به کار کرد، بنابراین در آن دوره و اوایل اپیدمی ستاد تولید ماسک نداشت که در توزیع آن هم نقشی داشته باشد.

وی ادامه داد: از لحظه‌ای که ستاد، تولید ماسک را شروع کرد تمام تولیدات در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داده شد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هیچ دخالتی در روند توزیع نداشت و تمام تولید در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

مخبر با تاکید بر اینکه هیچ دخالتی هم در نرخ گذاری ماسک نداشتم افزود:‌ البته در همان روز بهره‌برداری از کارخانه 4 میلیون ماسک، قیمت ماسک در کشور از سه هزار تومان به هزار تومان رسید.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تاکید کرد: در تمام اقلام ضد کرونا از جمله دارو، تجهیزات، ماسک و مواد ضدعفونی نه در بخش توزیع و نه قیمت گذاری دخالتی نداشتیم.  

مخبر درباره حمایت‌های ستاد از کارگران فصلی و روز مزد آسیب دیده از شیوع کرونا اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام 7 هزار میلیارد تومان در بحث اشتغال سرمایه گذاری کرده است که برای 180 هزار نفر در سال جاری شغل ایجاد خواهد شد. این سرمایه گذاری در راستای حمایت از کارگران فصلی و روزمزد است.

وی تاکید کرد: در کنار این بسته حمایتی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام 30 میلیارد تومان به کمیته امداد و 20 میلیارد تومان به بهزیستی ارایه کرده است که این کمک ویژه افراد در صف پوشش این نهادهای حمایتی هستند و مشمول مددجویان فعلی نخواهد شد. 

ایلنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: