bazarnews

کد خبر: ۶۹۸۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
رئیس اتاق اصناف تهران از حدف ارز ۴۲۰۰ برای واردات مواد غذایی خبر داد و گفت: افراد از این پس برای خرید مواد اولیه یا واردات کالا باید ارز نیمایی خریداری کنند، همین موضوع قیمت مواد غذایی را در بازار گران خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف تهران درباره وضعیت کالاهای اساسی در نیمه نخست سال به تجارت‌نیوز گفت: کالا به اندازه کافی در انبارها وجود دارد. کمبود کالا نداریم اما قیمت موادغذایی و کالاهای اساسی نوسان دارد، دلیل این موضوع این است که بانک مرکزی ارز دولتی را برداشته و ارز نیمایی را به واحدهای صنعتی مواد غذایی و واردکنندگان کالاهای اساسی اختصاص می‌دهد. در هر صورت با این شیوه برنامه‌های دولت قیمت‌ کالاهای اساسی افزایش خواهد یافت.

قاسم نوده فراهانی افزود: فعلا ارز دولتی به دارو تخصیص می‌یابد و این در حالی است که ارز دولتی از مواد غذایی حذف شده است. افراد از این پس برای خرید مواد اولیه یا واردات کالا باید ارز نیمایی خریداری کنند، همین موضوع قیمت مواد غذایی را در بازار گران خواهد کرد.

او اظهار کرد: قیمت ارز نیمایی دو برابر ارز دولتی است و طبیعی است که قیمت کالا تغییر کند. بنابراین مردم نباید اصناف را متهم گران فروشی کنند بلکه این خود بانک مرکزی است که تصمیم جدید اتخاذ کرده است.

 

تجارت نیوز /

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گرونی دستاورد دولت و مجلس
|
Germany
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
2
بی کفایت و نالایق بس نیست این همه گرونی برای مردم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: