bazarnews

کد خبر: ۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
طلا با ثبت بیشترین افت هفتگی خود در سه سال اخیر به کف قیمت چهارماهه رسید.
بازار نیوز - در پی نهمین روز افت قیمت طلا در روز جمعه، این فلز گرانبها با ثبت بیشترین افت هفتگی خود در سه سال اخیر به کف قیمت چهارماهه رسید.

به گزارش  رویترز، افت ارزش پوند باعث شد تا قیمت طلا برمبنای پوند به بالاترین سطح سه ماه اخیر خود برسد. قیمت هر اونس طلا در پایان هفته با افتی 4.8 درصدی به یکهزار و 251 دلار و 90 سنت رسید.
بیل اونیل، یکی از بنیان‌گذاران شرکت لاجیک اعلام کرد: سقوط طلا به زیر میانگین 200 روزه نشانه خوبی نیست. در حال حاضر الگوریتم‌ها و معاملات کامپیوتری زیادی وجود دارد و این موضوع موجب افت ناگهانی قیمت طلا شده است.

پس از اینکه آمار منتشر شده نشان داد رشد اشتغال آمریکا در ماه سپتامبر برای سومین ماه متوالی کند شده و نرخ بیکاری افزایش یافته، قیمت طلا با افزایش اولیه مواجه شده بود. به نظر نمی‌رسد رکود در بازار اشتغال آمریکا فدرال‌رزرو را از تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره در ادامه سال جاری باز دارد.

در این هفته، شاخص دلار نیز بهترین هفته خود را از ماه ژوئن به ثبت رساند. طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است؛ به طوری که هزینه‌های فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را افزایش داده در حالی که دلار را تقویت می‌کند.
با سقوط پوند به پایین‌ترین سطح 31 سال اخیر، هر اونس طلا با رشدی 1.3 درصدی به 1007.53 پوند معامله شد.

در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس پلاتین با 1.8 درصد کاهش قیمت به 946 دلار و 40 سنت رسید. قیمت هر اونس نقره با 0.9 درصد افزایش به 17 دلار و 43 سنت رسید در حالی که پلاتین با 0.5 درصد افت قیمت 664 دلار و72 سنت داد و ستد شد.
اقتصاد نیوز
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: