bazarnews

کد خبر: ۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفتگو با بازار نیوز:
مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور،گفت: تسهیلات بانکی فقط باعث تبدیل مطالبات معوق به مطالبات جاری بانک ها می شود.
محسن بهرامی ارض اقدس، در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز، در پاسخ به این سوال که دولت به منظور تامین مالی بنگاه های اقتصادی تسهیلات پرداختی نظام بانکی به بخش صنعت، معدن و تجارت در سال 94 را نسبت به سال قبل از آن 14.5 درصد افزایش داد، اما رشد بخش صنعت کشور در سال 94 منفی 2.7 درصد برآورد شده است، چرا تاکنون وام های بانکی به رشد مثبت بخش صنعت اثر گذار نبوده است؟ گفت: بخشی از تسهیلاتی که در سال 94 شبکه بانکی کشور به واحدهای زمین گیر شده در دولت سابق داده اند، فقط صرف نوسازی وام های قبلی شده است.

مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، تصریح کرد: به عنوان مثال یک واحد تولیدی یک میلیارد تومان بدهی بانکی داشته است که با دریافت یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال 94 فقط توانسته بدهی قبلی خود را به بانک پرداخت کند به عبارتی سرمایه در حال گردش جدیدی به بخش صنعت تزریق نشده است.  

مشاور اسبق وزیر نفت، اظهار داشت: افزایش 14.5 درصدی تسهیلات بانکی به بخش صنعت در سال 94  فقط باعث تبدیل مطالبات معوق بانکی به مطالبات بانک ها شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، افزود: همچنین حجم عقب ماندگی در دولت دهم به حدی زیاد بوده است که با این میزان تسهیلات بانکی چاله مشکلات اقتصادی بنگاه های تولیدی پُر نمی شود.

بهرامی ارض اقدس، ادامه داد: در سال 91 رشد منفی 6.8 درصدی در اقتصاد کشور را داشتیم یعنی اقتصاد کشور نه تنها رشد نداشته بلکه 6.8 درصد در کل تولید ناخالص داخلی کشور کاهش پیدا کرده است.

مشاور معاون اجرایی رئیس ‌جمهور، تصریح کرد: برای اینکه روند رشد اقتصادی کشور مثبت شود باید تسهیلات، امکانات و سرمایه گذاری بیشتری جذب می کردیم که خوشبختانه این امر در دولت محقق شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، با بیان اینکه هم اکنون رشد اقتصادی کشور به 4.4 درصد رسیده است که بخش عمده آن مربوط به رشد بخش صنعت بوده است، افزود: تخصیص تسهیلات بانکی و سایر کمک های دولت در سال 94 به بخش صنعت، باعث رشد 8.8 درصدی بخش صنعت در سال 95 شده است.


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: