bazarnews

کد خبر: ۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
گرانی پول عامل اصلی ایجاد قاچاقچیان جیب بر
یک کارشناس اقتصادی، تصریح کرد: باید به صورت ناگهانی و یکباره نرخ بهره بانکی در حد کارمزد کاهش پیدا کند یعنی نرخ سود سپرده های بانکی به 2 درصد در سال برسد.
هادی غنیمی‌فر، رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی، در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز، درخصوص تاثیر موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در اقتصادی کشور، گفت: فعالیت های مالی و اعتباری غیرمجاز یا به عبارتی قاچاقچیان جیب بر پول که به اسم ائمه اطهار دکان بازکرده و پول مردم را به جیب می زنند به دلیل گرانی پول در کشور ایجاد شده اند. 

این کارشناس اقتصادی، تصریح کرد: سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که اگر پول گران نباشد و بانک ها  2 تا 3 درصد وام دهند، آیا شخصی اقدام به سپرده گذاری سرمایه خود در این موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز می کند؟

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی، درخصوص نرخ سود سپرده بانکی، اظهارداشت: 38 سال است که در این مملکت فقط شعار ضد سرمایه داری داده می شود به طوری که به فردی که دارای سرمایه زیادی است و سپرده گذاری کرده باج می دهیم؟

غنیمی فر، افزود: وقتی به پول پس انداز بهره بالا داده می شود یعنی بانک ها به مردم می گویند پول خود را در بخش تولید و صنعت سرمایه گذاری نکنید بلکه با سپرده گذاری در نزد ما سود بالاتری دریافت کنید و از آن طرف هم اجازه دارند که این بهره را دو برابر کرده و تحت عنوان نرخ بهره وام بانکی از مردم دریافت کنند.

تعداد کشاورزان یک دهم 20 سال گذشته است
رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی، با تاکید بر اینکه نرخ بهره بانکی باعث فروش زمین های کشاورزی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کشاورزان یک دهم 20 سال گذشته است، زیرا کشاورزان با کاشت محصولات کشاورزی یک پنجم نرخ سود سپرده بانکی را تا پایان سال دریافت نمی کنند، لذا اقدام به فروش زمین ها و سپرده گذاری در بانک ها کرده اند.

این کارشناس اقتصادی، تصریح کرد: به طورحتم سیستم بانکی کشور در آینده ای نه چندان دور اقتصاد ایران را با بحران جدی و جبران ناپذیری مواجه خواهد کرد.

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی، با تاکید بر اینکه باید به صورت ناگهانی و یکباره نرخ بهره بانکی در حد کارمزد کاهش پیدا کند، اظهارداشت: درخصوص قرار دادهای قبلی به منظور متضرر نشدن مردم و از بین نرفتن اعتبارات بانک همان نرخ سود بانکی تا پایان قرار داد پرداخت شود، اما در قراردادهای جدید نرخ سود سپرده های بانکی به 2 درصد در سال برسد.

غنیمی فر،افزود: به طورحتم با کاهش 13 درصدی نرخ سود سپرده های بانکی، سپرده گذاری در بانک ها کاهش پیدا کرده و پول مردم در بخش های تولید و صنعت سرمایه گذاری می شود.

این کارشناس اقتصادی، با انتقاد از اینکه نرخ بهره بانکی باعث کاهش آمار ازدواج درکشور شده است، گفت: به طورحتم سرمایه گذاری در بخش تولید و صنعت در راستای کاهش چشمگیر نرخ بهره بانکی باعث کاهش نرخ بیکاری، افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق در کشور خواهد شد.


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: