bazarnews

کد خبر: ۷۰۲۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
همسان سازی حقوق بازنشستگان همواره مورد بحث بوده است. همیشه بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید شده است. امروز در مجلس شورای اسلامی همسان سازی حقوق بازنشستکان مورد تذکر یک نماینده مجلس قرار گرفت.

امروز در مجلس شورای اسلامی همسان سازی حقوق بازنشستگان مورد تذکر یک نماینده مجلس قرار گرفت.علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد وگفت:دولت باید ظرف سه سال حقوق بازنشستگان را همسان سازی کند، ما باید نظارت کنیم.

محمد بیرانوندی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: آیا شک دارید که بازنشستگان همان گردانندگان دیروزی کشور هستند؟ آیا شک دارید که بازنشستگان همان کسانی هستند که ما در شعارهایمان آنان را مایه عزت و افتخار می‌دانیم؟ آیا شک دارید که امروز صدای شکستن استخوان آنها در لای چرخ‌های آدمخوار تورم لجام گسیخته گوش فلک را کر کرده است؟

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با استناد به ماده 30 برنامه ششم توسعه گفت: این ماده دولت را مکلف کرده که حقوق بازنشستگان و شاغلین را متناسب سازی کند. پس چرا اجازه نمی‌دهید طرح سه فوریتی یا دو فوریتی متناسب با همسان سازی که به امضای 120 نماینده رسیده است مطرح شود؟

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش اظهار کرد: لطفا این طرح را به بهانه اصل 75 قانون اساسی کنار نگذارید.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون داریم. همین قانون برنامه ششم توسعه می‌گوید که حقوق بازنشستگان ظرف سه سال باید همسان شود. پس قانون وجود دارد دولت باید اجرا کند و ما نمایندگان نیز باید نظارت کنیم. شما می‌خواهید سه سال را به دو سال تبدیل کنید. این موضوع بار مالی داشته و قابل طرح نیست.

 

 

ایسنا /

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازنشسته کشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
این سه سال کی شروع میشه برا ما پول ندارن خدا ازتان نگذره
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
به ....... افتادیدما که از شماها راضی نبودیم خدا هم ازتان راضی نباشد انشال...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
وقتی صحبت ازهمسانسازی حقوق بازنشستگان کارکنان دولت شد بلافاصله ظرف مدت کوتاه عملیاتی شد ولی در رابطه با بازنشستگان تامین اجتماعی خود دولت به اندازه کافی با عدم پرداخت بدهی به سازمان ازانجام آن ممانعت می شود حال اگر روزانه امیدی در این مورد وجود داشته باشد مجلس با حرف های انحرافی مثلا دولت باید همسان سازی را ظرف ۳ سال انجام دهد نه دو سال چون بار مالی دارد توجیهی بر کوتاهی دولت و به نوعی همکاری با آن در عدم انجام همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی تلقی می شود در حالی که اگر دولت طی سال های گذشته نسبت به پرداخت بدهی خود به سازمان اقدام می کرد سازمان موظف بود از محل دارایی خود که متعلق به خود کارگران است همسان سازی کند در حالی که نه تنها بدهی خود را پرداخت نمی‌کند سال به سال بر بدهی خود اضافه می کند
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: