bazarnews

کد خبر: ۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
رئیس اتاق اصناف ایران:
رئیس اتاق اصناف ایران نیاز سنجی کشور در خصوص کالاها و هدفمندسازی واردات را برای جلوگیری از قاچاق کالا ضروری دانست.
بازار نیوز - علی فاضلی، با اشاره به جلوگیری از ورود کالاهای غیر ضروری به کشور افزود: با توجه به مزیت های داخلی، باید برای واردات و تامین و توزیع کالاها در کشور برنامه راهبردی تعریف شود.

وی، با تاکید بر پاکسازی بازار ایران از وجود کالاهای قاچاق تصریح کرد: قاچاق در شبکه هایی غیر از اصناف جای محکمی دارد که شبکه های مجازی، نظام دستفروشی، 750 هزار بنگاه سازمان نیافته، افراد و شرکت های غیر مهم ترین آنهاست.

رییس اتاق اصناف ایران، با اشاره به اینکه فقط بخش کوچکی از جامعه ما مصرف کننده کالای قاچاق هستند، گفت: بسیاری از کالاهای موجود در بازار و پشت ویترین ها دارای چارچوب قانونی بوده و دارای خدمات فعال هستند.

فاضلی، با اشاره به شایعه پراکنی قاچاقچیان در افزایش قیمت کالاها در طرح مبارزه با قاچاق برای ناتمام ماندن این طرح افزود: میانگین افزایش قیمت کالاها در کشور 5 تا 10 درصد بوده که این روند طبیعی است.

رییس اتاق اصناف ایران، اصناف را متضرر ترین بخش اقتصادی کشور به دلیل وجود قاچاق دانست و ادامه داد: شبکه توزیع کشور به دلیل وجود گسترده شبکه های غیر ساختار مند از امنیت بالایی در توزیع کالای قاچاق برخوردار است.
خبرگزاری صدا و سیما

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: