bazarnews

کد خبر: ۷۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
نشریه فوربس منتشر کرد؛
پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالات متحده، دورکاری برای بسیاری از شهروندان آمریکا، به امری عادی تبدیل شده است. دورکاری مزایایی همچون کاهش چشمگیر رفت و آمد و صرفه جویی در وقت و سوخت به همراه دارد.

مقایسه میزان تاثیرگذاری دورکاری و حضور فیزیکی در مشاغل مختلف+نمودار

گروه بین الملل بازارنیوز: نشریه فوربس در گزارشی، با اشاره به موضوع میزان تاثیرپذیری شرکت ها از طریق دورکاری، نوشت: پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالات متحده، دورکاری برای بسیاری از شهروندان آمریکا، به امری عادی تبدیل شده است. دورکاری مزایایی همچون کاهش چشمگیر رفت و آمد و صرفه جویی در وقت و سوخت به همراه دارد. البته این امر، محدودیت هایی نیز دارد که از جمله این موارد، عدم برگزاری جلسات حضوری است.

 

بسیاری از شرکت ها با وجود دورکاری کارکنان خود، بهتر از قبل مشغول کار و سودآوری هستند. برای مثال، کارفرمایان شرکت زوم، سطح بالاتری از انگیزه و بهره وری کارکنان خود را در مقایسه با گذشته گزارش کرده اند. همچنین سایت لینکدین، اخیرا تحلیلی را در این باره ارائه کرده است که نشان دهنده نظر مثبت کارشناسان است. در این گزارش، تاثیرگذاری فردی (از طریق دورکاری) با تاثیرگذاری جمعی که حاصل حضور فیزیکی است، مقایسه شده است.

 

در بخشی از این تحلیل آمده است: شاخص اعتماد به نفس نیروی کار، شگفت انگیز است و 85 درصد از کارکنان حوزه فناوری اطلاعات، معتقدند که می توانند به راحتی با دورکاری، در پیش برد اهداف شرکت شان، موثر واقع شوند. این روند در امور مالی نیز امید بخش است. زیرا بیش از 80 درصد کارکنان این حوزه، معتقدند که آن ها می توانند از راه دور، نسبت به این حوزه شغلی موثر باشند.

 

به طور قطع، مشاغل و صنایعی که تماس بیشتری نسبت به دیگر مشاغل می طلبند، از تاثیرگذاری کمتری برخوردارند. طبق این گزارش، فقط 29 درصد از افراد شاغل در بخش خرده فروشی فکر می کند که این صنعت در بخش جمعی، می تواند موثر باشند.

ش

برچسب ها: دورکاری ، کرونا ، فوربس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: