bazarnews

کد خبر: ۷۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
لطیفی گفت: حدود ۳۰۵ هزار گوشی اظهار شده و مراحل ثبت و تشریفات گمرکی را در حال طی کردن است؛ لذا صحبت رئیس کمیته تخصصی گوشی همراه کشور که تعداد گوشی متوقف در گمرک را ۵۰۰ هزار دستگاه اعلام کرده، صحیح نیست.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: سید روح الله لطیفی، سخنگوی سازمان گمرک ایران، در واکنش به خبر بازارنیوز درباره تعداد گوشی‌های موبایلی که در گمرک متوقف مانده‌اند، اظهار داشت: تعداد گوشی‌های موبایلی که از ابتدای سال ترخیص شده اند،  ۷۳۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده که به صورت قطعی ترخیص و از گمرک خارج شده است.

وی افزود: حدود ۳۰۵ هزار گوشی هم اظهار شده و مراحل ثبت و تشریفات گمرکی را در حال طی کردن است؛ لذا صحبت رئیس کمیته تخصصی گوشی همراه کشور که تعداد گوشی متوقف در گمرک را ۵۰۰ هزار دستگاه اعلام کرده، صحیح نیست.
 

بیشتر بخوانید:

لطیفی ادامه داد: واردکنندگان بعد از انجام کار‌های گمرکی، می‌توانند این ۳۰۵ هزار دستگاه را مانند آن ۷۳۲ هزار دستگاه از گمرک خارج کنند. سازمان گمرک علاقه‌ای به توقف و ایستایی هیچ کالایی در گمرکات کشور ندارد و بخشی از این توقف‌ها به مجوز‌هایی برمی گردد که باید از ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف دریافت کنند.

لطیفی درباره یکی از مسائلی که باعث شده گوشی ها از گمرک خارج نشوند، گفت: یکی از مسائل برای خروج گوشی‌ها از گمرک، اخذ کد «ساتا» از بانک مرکزی و بانک عامل است که باید این مراحل طی شود تا گمرک مجوز خروج کالا را صادر کند. این موارد ارتباطی با گمرک ندارد

وی در پایان گفت: تا جایی که ما استعلام کردیم این میزان گوشی که وارد کشور شده، خیلی بیشتر از نیاز این روز‌های کشور است. دلیل گرانی عرضه نیست و باید در مسائل دیگر پیگیری کرد.
برچسب ها: گمرک ، موبایل ، لطیفی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: