bazarnews

کد خبر: ۷۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
پس از اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: هر گونه عملیات خارج از سیستم رسمی کشور و نقل و انتقال ارز سنتی و رمز ارزها خلاف قانون و قاچاق محسوب می شود.

پورابراهیمی: همه قوانین برای ارز‌های سنتی، در خصوص رمزارز‌ها قابل اجراست

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، پیرامون مصوبه اخیر مجلس در اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: امروز باقیمانده بخش های اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و یکی از بند های ذیل این اصلاحیه در خصوص ضوابط و مقرارت رمز ارزها بود.

وی افزود: یکی از نکات قابل تأمل این قانون این است که تمامی قوانین و مقرارت مرتبط با ارزهای سنتی، برای رمز ارزها نیز قابل اجراست و رمز ارزها هم به صورت قانونی مورد معاملات اقتصادی قرار می گیرند. هم اکنون هر نوع فعالیت در خصوص کالاهای قاچاق در فضای مجازی ممنوع است. تبلیغ،ارائه بیمه نام و ضمانت بانکی برای این کالاها در فضای مجازی پیگیرد قانونی دارد که همه این قوانین برای رمز ارز ها هم اجرا خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: هر گونه عملیات خارج از سیستم رسمی کشور و نقل و انتقال ارز سنتی و رمز ارزها خلاف قانون و قاچاق محسوب می شود.

وی در واکنش به این سوال که آیا این قانون بازدارنده است یا در اجرای آن نیاز به مراجع قضایی هم وجود دارد، گفت: تلاش شد که متناسب با شرایطی که در کشور وجود دارد ، مجازات را در حد بازدارندگی بیشتر کنیم و شاهد اتفاقات کمتری در حوزه قاچاق باشیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: