bazarnews

کد خبر: ۷۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
سرمایه گذاری در مسکن قوام مخصوص خود را داشته و هیجانات مختلف را کمتر متحمل بوده است. به همین لحاظ در چند بخش پروژه‌هایی تعریف شده که یکی از آن‌ها صندوق‌های زمین و مسکن است که بتوانند پروژه‌های تولید انبوه مسکن را شروع کنند.

صندوق‌های زمین و مسکن در بورس عرضه می‌شود/ زمان شروع ساخت‌و ساز پروژه‌های مسکن ملی

گروه راه و مسکن بازارنیوز: محمود محمود زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان ثبت نام افرادی که فراخوان مراجعه حضوری برای آن‌ها ارسال نشده، گفت: کسانی که در مرحله اول، بین آبان تا انتهای آذرماه سال ۹۸ ثبت نام کردند، مراحل ثبت نامشان قبل از عید نوروز برای مراجعه به  ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در استان‌ها به آن‌ها اطلاع رسانی شد.

وی ازود:  از مقطعی که به دلیل شرایط بهداشتی ناشی از کرونا، اجتماعات محدود شد، قرار شد مراجعه حضوری نباشد تا مجددا به آن‌ها اعلام کنیم. حدود ۵۰ هزار نفراز کسانی که در مرحله اول بودند تکمیل پرونده کردند، ولی مابقی باقی ماند تا چند روز آینده با مجوزی که از نظر بهداشتی می‌توان گرفت، افراد بتوانند در شهر‌ها و استان‌هایی که شرایط بهتر است، مراجعه حضوری داشته باشند و پرونده‌شان را تکمیل کنند تا به پروژه‌ها و بانک‌ها معرفی شوند.

*وضعیت اعلام مراجعه حضوری ثبت نام کنندگان مرحله دوم

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان این که به تمام افراد ثبت نام کننده در مرحله اول اعلام مراجعه شده، درباره وضعیت اعلام مراجعه ثبت نام کنندگان مرحله دوم، گفت: در مرحله اول به تمامی افراد اعلام شده، ولی درمرحله دوم که در اسفندماه ثبت نام صورت گرفت، حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۳۰ هزار نفر از طریق سامانه وبیش از ۸۶۰ هزار نفر هم از طریق پیامک ثبت نام انجام دادند.

وی افزود: مراحل پالایش کسانی که از طریق سامانه ثبت نام کردند و اطلاعات شناسنامه‌ای آن‌ها و اعضای خانواده‌شان در سامانه درج شده، انجام شده و ما نتیجه آن را اعلام می‌کنیم و آن ۸۶۰ هزار نفر به لحاظ این که فقط کد ملی سرپرست خانوار ارسال شده بود، باید زمان اعلام شود که این‌ها هم اطلاعاتشان را وارد سامانه کنند.

وی ادامه داد: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری که در دو مرحله ثبت نام کردند، پالایش بیش از ۸۰۰ هزار نفر (۵۰ درصد) صورت گرفته و واجدین شرایط تقریبا مشخص شدند.

*ساخت‌وسازها چه زمانی شروع می شوند؟

محمودزاده درباره شروع ساخت و ساز واحد‌های مسکونی و زمان اتمام پروژه‌ها گفت:  ساخت و ساز در حال انجام هست و بیش از ۲۳۰ هزار واحد در مراحل مختلف در حال ساخت است، ولی با توجه به این که شرایط بهداشتی شهر‌ها و استان‌های مختلف متفاوت است، ما بر همان اساس می‌توانیم فراخوان متقاضیان را داشته باشیم. ما اگر بتوانیم مجوز‌ها را بگیریم، تا پایان خرداد ماه فراخوان انجام خواهد شد. ما خرداد ماه سال گذشته پروژه‌هایی را شروع کردیم که امسال اواخر خرداد یا اوایل تیرماه آماده بهره برداری هستند.

وی افزود: نکته خیلی کلیدی در زمان اتمام پروژه‌ها وجود دارد. دولت تامین زمین و تسهیلات می‌کند. بخش خصوصی برای ساخت وارد می‌شود و ارتباط مشارکت بین متقاضیان و سازندگان با قرارداد‌هایی که منعقد می‌کنند برقرار می‌شود. آورده متقاضیان نقش بسیار حیاتی در اتمام پروژه‌ها دارد.


تفاهنمامه بورس خرید متری

معاون وزیر راه و شهرسازی پیرامون تفاهمنامه اخیر این وزارتخانه با سازمان بورس برای فروش متری زمین و مسکن در بازار سرمایه اظهار داشت:  بریکی از بحث‌های جدیدی که از سال گذشته بنابر سیاست آقای وزیر و مقتضایتی که در وزارت خانه وجود داشت، اتصال بازار سرمایه به بخش تولید مسکن بود. توان تولید مسکن ما خیلی بیشتر از شرایطی است که هم اکنون وجود دارد؛ بنابراین جلساتی را با سازمان بورس داشتیم و راهکار‌هایی را برای امکان جذب سرمایه‌های محدود وجود دارد که هم سرمایه گذاری بلندمدتی را بتوانیم برای مردم ایجاد کنیم و هم منجر به تولید شود که نهایتا تعادل بازار را به همراه داشته باشد.

وی افزود: سرمایه گذاری در مسکن قوام مخصوص خود را داشته و هیجانات مختلف را کمتر متحمل بوده است. به همین لحاظ در چند بخش پروژه‌هایی تعریف شده که یکی از آن‌ها صندوق‌های زمین و مسکن است که بتوانند پروژه‌های تولید انبوه مسکن را شروع کنند. موانع قانونی آن بر طرف شده است و تمام مراحل کارشناسی و تخصصی آن در کمیسیون‌های تخصصی دولت تمام شده و منتظریم در صحن اصلی دولت مصوب شود. پروژه‌ها و مطالعات طراحی آن‌ها آماده است و ما بلافاصله آن‌ها را وارد فراخوان بورس خواهیم کرد.

محمود زاده در پایان گفت: علاوه بر صندوق‌های زمین و مسکن، در پروژه‌هایی که شبیه فروش متری است، امکان سرمایه گذاری با خرید  سهام به اندازه‌ای یک واحد مسکونی وجود دارد. این طرح قابلیت سرمایه گذاری برای نسل‌های بعدی وجود دارد و از الان می‌توانند برای فرزندانشان سرمایه گذاری کنند که این خیلی روش مطمئنی است که اطمینان داریم زمانی که جزئیاتش اعلام شود، با استقبال خیلی خوبی مواجه شود.
برچسب ها: مسکن ، مسکن ملی ، بورس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: