bazarnews

کد خبر: ۷۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
طرح افزایش تعداد مناطق آزاد طی ۵ سال اخیر ۵ بار به شورای نگهبان ارسال شده و هر بار شورای نگهبان ایرادات اساسی به آن گرفته که این موضوع نشان دهنده این است که بدنه دولت و نظام و کارشناسان نسبت به این طرح انتقادات فراوان دارند.
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز:

بهرام شهریاری (نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران) در توضیح نامه انتقادی تشکل‌های پوشاک و نساجی به مجمع تشخیص مصلحت نظام تشریح کرد:

طرح افزایش تعداد مناطق آزاد طی ۵ سال اخیر ۵ بار به شورای نگهبان ارسال شده و هر بار شورای نگهبان ایرادات اساسی به آن گرفته که این موضوع نشان دهنده این است که بدنه دولت و نظام و کارشناسان نسبت به این طرح انتقادات فراوان دارند و نظر تشکل‌های امضاکننده نامه هم همین هست که ایرادات طرح‌های مرتبط با مناطق آزاد برطرف بشود سپس نسبت به افزایش تعداد مناطق اقدامی صورت پذیرد.

به همین دلیل ۲۱ تشکل تولید کننده و مرتبط با نساجی و پوشاک ایران نامه‌ای برای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده اند، چون این بار مجلس دهم با توجه به روز‌های انتهایی خودش تصمیم گرفت که نامه را مستقیم به مجمع تشخیص ارسال کند.

ما از مجمع می‌خواهیم به نظرات کارشناسی متخصصان در شورای نگهبان و مابقی بخش‌ها توجه بشود که انشاله تصمیم درست گرفته شود، چون این تصمیم در آینده صنعت پوشاک کشور بسیار تاثیرگذار هست.

او درباره رونق تولید در مناطق آزاد افزود: متاسفانه در این تصمیم فقط منافع منطقه‌ای در نظر گرفته شده است و منافع کشور مد نظر نیست و این باعث لطمه به این صنعت قدیمی و ریشه دار میشود.

ما مخالف توسعه نیستیم، اما عملکرد قبلی مناطق آزاد نشان دهنده این است که این مناطق تا کنون هیچ کمکی به صنعت پوشاک و کفش کشور نکرده است.

اینطور به نظر میرسد که نمایندگان مجلس در روز‌های پایانی عمر مجلس میخواستند آخرین تلاش را بکنند تا شاید مجمع این طرح را تصویب کند.

وی درباره نظر مجمع تشخیص گفت: همانطور که از اسم این ارگان پیداست کسانی در مجمع هستند که منافع و مصالح کشور و نظام را مد نظر قرار می‌دهند.

اگر مجمع این طرح را تصویب بکند به این معنی است که تولید نکنید و تولید کننده هم در راستای این مصلحت کارخانه و کارگاه را تعطیل می‌کند و با مراجعه به مناطق آزاد به ساخت و ساز و تاسیس کارخانه می‌پردازد که در این صورت اکثر این کارخانه‌ها هم مجازی و صرفا برای فرار مالیاتی هستند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: