bazarnews

کد خبر: ۷۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
طرحی برای خانه دار شدن مردم؛
با موافقت سازمان بورس و وزارت راه و شهرسازی، قرار است فروش متری مسکن اجرائی شود. این طرح منتظر تصویب نهایی در هیئت دولت است. اما با فروش مسکن، مردم خانه دار خواهند شد؟ یا مانند دیگر طرح‌هایی خواهد شد که نتوانسته توفیقی را کسب کند؟

پادکست/ همه چیز درباره خرید متری مسکن در بورس

گروه راه و مسکن بازارنیوز: با موافقت سازمان بورس و وزارت راه و شهرسازی، قرار است فروش متری مسکن اجرائی شود. این طرح منتظر تصویب نهایی در هیئت دولت است. اما با فروش مسکن، مردم خانه دار خواهند شد؟ یا مانند دیگر طرح هایی خواهد شد که نتوانسته توفیقی را کسب کند؟

طرحی فروش متری مسکن، طرحی است که بر اساس آن، انبوه سازان می توانند به صورت متری، مسکن را در بورس عرضه کنند و مردم هم بر اساس توان مالی خود، می توانند هرچند متری که می خواهند، خریداری کنند.

حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه پیرامون چگونگی ساز و کار فروش متری مسکن در بورس، گفت: گواهی های متری مسکن، با پشتوانه شرکت های انبوه سازی، فروخته می شود. برای مثال، انبوه سازی که در منطقه 22 مشغول اجرای یک پروژه است، می توانند از طریق عرضه اوراق، مسکن ها را به صورت متری در بورس بفروشد.

حالا این طرح، در حال طی مراحل پایانی خود است و دولت معتقد است، این طرح، می تواند راهکاری مناسب برای خانه دار شدن مردم، به خصوص نسل جوان است.

برای اطلاع از دیگر جزئیات این طرح، به پادکست زیر گوش کنید:

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: