bazarnews

کد خبر: ۷۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
در هیئت دولت مصوب شد؛
بر اساس مصوبه هیئت دولت، به منظور پیاده سازی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، کارگروهی با مسئولیت بالاترین مقام دستگاه اجرایی در همه سازمان‌ها تشکیل می‌شود.

بررسی آیین نامه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد/ کارگروه ویژه در دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود

 گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: هیات وزیران آیین نامه اجرایی بند (ج) تبصره (20) قانون بودجه، موضوع بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را  تصویب کرد.

بر این اساس، دستگاه‌های اجرایی موضوع این آیین نامه موظفند اعتبارات هزینه‌ای ابلاغی سال 1399 خود را در چهارچوب مفاد دستورالعمل اجرایی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد هزینه کنند.

هم چنین، این دستگاه‌ها می‌بایست ضمن تشکیل کارگروهی با مسئولیت بالاترین مقام دستگاه اجرایی در جهت پیاده‌سازی تمام ابعاد بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد (شامل برنامه‌ریزی، هزینه‌یابی و مدیریت عملکرد)، فرایند مدیریت عملکرد را در راستای بهبود مستمر عملکرد و کاهش هزینه‌ها طراحی و اجرا کنند.

افزون بر این، دستگاه‌های مجری مکلفند بر مبنای تفاهم نامه منعقده با واحد مجری که شامل حجم فعالیت ها، خدمات و قیمت تمام شده آن‌ها و تعیین تعهدات طرفین است، اعتبارات واحد مجری را در سامانه (سیستم) حسابداری خود به صورت جداگانه به گونه‌ای نگهداری کند که امکان گزارش گیری رویداد‌های مالی واحد مجری به صورت مجزا وجود داشته باشد.

هم چنین، واحد‌های مجری موظفند حقوق و مزایای کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد‌های منعقده را برابر قوانین و مقررات مربوط و سایر پرداخت‌های غیر‌مستمر مربوط به کارکنان را معطوف به عملکرد و کارآیی آن‌ها محاسبه و پرداخت کنند.

ضمناً دستگاه‌های اجرایی مکلفند تمام اطلاعات مربوط به حقوق، فوق العاده‌های مستمر و غیر‌مستمر کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی خود را در اختیار سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دهند.

در صورتی که واحد مجری بخشی از کارکنان خود را (حداکثر تا 10 درصد) نسبت به انجام مأموریت‌های محوله مازاد تشخیص دهد، می‌تواند آن‌ها را در اختیار دستگاه اجرائی ذی‌ربط قرار دهد تا پس از تأیید بالاترین مقام دستگاه اجرائی مذکور، نسبت به انجام مراتب لازم اقدام شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: