bazarnews

کد خبر: ۷۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
آزاد سازی سهام عدالت و امکان معامله آن در بازار بورس، یک سوال در ذهن سهام داران ایجاد کرده است. فروش سهام عدالت، چه تاثیری بر بورس خواهد گذاشت؟

فروش سهام عدالت، چه تاثیری بر بازار بورس می‌گذارد؟ +فیلم

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: این روزها، بحث سهام عدالت، بسیار داغ است. طرح توزیع سهام عدالت که در سال 85 با هدف افزایش رفاه اقشار کم درآمد آغاز شد، در قالب 6 دهک مختلف، به 42 میلیون نفر تخصیص داده شد. مشمولان می توانند با مراجعه به وبگاه اینترنتی Samanese.ir از وضعیت سهام عدالت خود با خبر شوند.

گفتنی است، بر اساس آخرین تصمیم دولت و موافقت رهبر انقلاب، سهام عدالت وارد فاز آزادسازی شده است. دارندگان سهام، می توانند نسبت به فروش آن، به  یکی از دو روش مستقیم یا غیر مستقیم، اقدام کنند.

اما این آزادسازی، یک سوال در ذهن سهامداران ایجاد کرده است. فروش سهام عدالت، چه تاثیری بر بازار بورس خواهد گذاشت؟ 

برخی معتقدند انتقال مالکیت سهام به افراد غیر مطلع از بورس، رفتار هیجانی در بازار را تشدید می کند. شایان ذکر است در صورتی که فقط دارندگان سبد 530 هزار تومانی، تمام 30 درصد دارایی خود را در بفروشند، معادل کل ارزش معاملات روزانه بازار سرمایه، صف فروش خواهد شد که این مسئله، ضربه سنگینی به بازار بورس خواهد زد.

اما ظاهرا مسئولین امر، تدابیری در این خصوص، اتخاذ کرده اند که موجبات عدم ایجاد رفتار هیجانی در بازار سرمایه را فراهم می کند.

به همین منظور کارشناسان بازارهای مالی، دارندگان سهام را به حفظ آن توصیه می کنند و بر اساس اعلام معاون کانون کارگزاران بورسی، فروش سهام عدالت خارج از چرخه معاملات عادی بورس خواهد بود.

همچنین حسن علایی معاون سازمان خصوصی سازی در این باره گفت: برای کنترل اثر تقاضا از سوی مشمولان سهام عدالت، ساعتها در مجموعه وزارت اقتصاد جلسه برگزار شده است و جوانب مختلف این موضوع سنجیده و تدبیر لازم را در نظر گرفته‌ایم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: