bazarnews

کد خبر: ۷۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار خویشتنداری مسئولان آمریکایی در مقابله با معترضان شده است.

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه خواستار خویشتنداری مسئولان آمریکا در مقابله با تظاهرات‌کنندگان در این کشور شد. 

«استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل متحد از آمریکایی‌هایی که در حال اعتراض به نابرابری‌های نژادی هستند هم خواسته این کار را به صورت مسالمت‌آمیز انجام دهند. 

او در جمع خبرنگاران گفت: «گلایه‌ها باید شنیده شوند، اما اعتراضات باید به روش مسالمت‌آمیز بیان شوند و مسئولان باید در مقابله با تظاهرات‌کنندگان خویشتنداری به خرج دهند.»

وی اضافه کرد: «در آمریکا هم همانند هر کشور دیگری در دنیا، تنوع منبع ثروت است و تهدید به شمار نمی‌روند.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی خواسته درباره مرگ جورج فلوید تحقیق کنند. ترامپ در چند توئیت از معترضان به عنوان «اراذل» اسم برده و از شهردارها و فرمانداران خواسته با آنها سرسختانه برخورد کنند. 

او صبح دوشنبه (به وقت واشنگتن) در گفت‌وگو با فرمانداران ایالت‌های مختلف از آنچه به گفته او ضعف آنها در کنترل اوضاع پس از قتل «جورج فلوید»‌ مرد سیاهپوست توسط پلیس آمریکایی است انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا که در یک ویدئوکنفرانس با فرمانداران صحبت می‌کرد، گفت که حضور ماموران امنیتی در واشنگتن امروز افزایش خواهد یافت.

بر اساس فایل صوتی که شبکه خبری «سی‌بی‌اس» بدست آورده، ترامپ گفت: «واشنگتن تحت کنترل بسیار خوبی قرار دارد اما قصد داریم کنترل بیشتری بر آن اعمال کنیم. قصد داریم هزاران نفر را بازداشت کرده و بسیار قوی سرکوب کنیم.»

سخنان وی در حالی مطرح می‌شود که «موریل بوزر» شهردار واشنگتن اعلام کرد که در پایتخت آمریکا از ساعت 7 عصر امروز به مدت دو شب مقررات منع آمد و شد اعمال خواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس، یکی از شرکت کنندگان در این ویدئوکنفرانس سخنان رئیس جمهور آمریکا را «نامتعادل» توصیف کرد.

رئیس جمهور آمریکا به فرمانداران گفت: «شما باید به اوضاع مسلط شوید و اگر نتوانید مسلط شوید وقتتان را هدر داده و مشتی جاهل به نظر خواهید آمد. باید به اوضاع مسلط شوید.»

ترامپ در این ویدئوکنفرانس از فرمانداران خواست تا کسانی را که به آتش زدن پرچم آمریکا اقدام می‌کنند نیز مجازات کنند.

 

 

فارس /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: