bazarnews

کد خبر: ۷۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی عنوان کرد؛
حیدری گفت: وقتی که سهام عدالت وارد بورس شده، هر نوع اظهار نظری که سیگنال غلط برای مردم و سهامداران باشد، از جمله موارد حساسیت برانگیز که ممکن است با یک اظهار نظر اشتباه یا مبهم، جمع زیادی از سهامداران و مردم کشور زیان ببینند، اشتباه است.
گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، درباره اشتباهات اخیر فهیمی، سخنگوی ستاد راهبردی سهام عدالت، گفت: اعتماد عمومی به بازار بورس باید خط قرمز همه باشد؛ وقتی که سهام عدالت وارد بورس شده، هر نوع اظهار نظری که سیگنال غلط برای مردم و سهامداران باشد، از جمله موارد حساسیت برانگیز که ممکن است با یک اظهار نظر اشتباه یا مبهم، جمع زیادی از سهامداران و مردم کشور زیان ببینند، اشتباه است.

وی افزود: با توجه به این که فهیمی به عنوان سخنگوی ستاد راهبردی سهام عدالت فعالیت می‌کند، ما انتظار داشتیم که حداقل در مورد پیشینه سهام عدالت، مطالعات بیشتری می‌کرد و اطلاعات بروزتری می‌داشت. از جمله ارائه اطلاعات غلط و حاشیه ساز او، این است که اظهارداشته دوره اقساط سهام عدالت ۵ ساله بوده یا این که به افراد پنجم به بعد خانوار‌ها سهام عدالت تعلق نمی‌گرفته یا این که مبلغ تخفیف ۵۰۰ هزار تومان (برای افرادی که برگه سهام یک میلیونی دارند) در پایان دوره اقساط برای نهاد‌های حمایتی لحاظ شده است.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی ادامه داد: این موارد و مواردی از این قسم توسط آقای فهیمی بیان می‌شود و بعدا د هیچ گفتگویی یا حتی به صورت مکتوب اصلاح نمی‌شود و همین باعث شده که مردم به اشتباه بیفتند و فکر کنند که سهامشان با سهام بقیه فرق دارد یا ایرادات فنی وجود دارد؛ بنابراین چنین اظهارنظر‌هایی ابهاماتی ایجاد کرده که این ابهامات می‌تواند در رفتار مردم در بازار سرمایه اختلال ایجاد کند و ما نسبت به این موضوع معترضیم.

حیدری درپایان در پاسخ به نمونه اشتباهات فهیمی که ذکر شد، گفت:  درباره سه اشتباهی که آقای فهیمی داشته لازم است مردم بدانند که اولا اساس سهام عدالت با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ابلاغی توسط مقام معظم رهبری و با پیگیری و دستورات ایشان اجرا شده و نه دولت ها، ثانیا دوره پرداخت سهام عدالت ۱۰ ساله بوده و قرار بوده از محل سود سهام اقساط پرداخت شود. ثالثا تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی دو دهک پایین جامعه با مجوز مقام معظم رهبری انجام شده و قرار بوده در ابتدای دوره آغاز سهام عدالت به آن‌ها تعلق بگیرد، بر خلاف گفته آقای فهیمی که اظهار داشته این تخفیف در انتهای دوره ۵ ساله بوده است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: