bazarnews

کد خبر: ۷۱۲۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
نماینده اردبیل در گفتگو با بازارنیوز:
نظری تاکید کرد: ما دو هفته وقت می‌دهیم که مانع چنین کاری شوند، اگر این کار را انجام دادند، که هیچ، اگر اقدامی نکردند، ما تذکر رسمی می‌دهیم و ممکن است سوال از وزیر مربوطه را در دستور کار قرار دهیم.

زمین‌خواری و تغییر کاربری در اردبیل عرف شده است/ احتمال سوال از وزیر مربوطه در صورت عدم اقدامات لازم

گروه راه و مسکن بازارنیوز: سید غنی نظری، نماینده استان اردبیل در مجلس یازدهم، در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون زمین خواری‌های عدیده در استان اردبیل اظهار داشت: تا زمانی که فشار رسانه‌ای و افکار عمومی وجود نداشته باشد، مسئولین دولتی از خواب بیدار نمی‌شوند. در استان اردبیل در زمین خواری و تغییر کاربری و تخریب منابع طبیعی به عرف تبدیل شده است. چند روز پیش از اسالم به خلخال می‌آمدم، یک شهر جدید بین این دو شهر تاسیس شده که همه غیر مجاز و غیر قانونی ساخته شده اند و بعد با رانت و پارتی بازی، آب و برق و گاز می‌گیرند و بعد هم به مسکونی تبدیل می‌کنند.

وی افزود: زمانی در منطقه اسالم به خلخال که یک منطقه بکر است، اصلا خانه‌های آجری وجود نداشت و فقط چند آلونک برای کشاورزان و دامداران ساخته می‌شد تا استراحت کنند. الان آن منطقه تبدیل به شهر شده است.


نظری پیرامون تخلفات ادارات دولتی در بحث زمین خواری اظهار داشت: ادارات و سازمان‌ها زمین‌هایی را با کاربری زراعی می‌خرند، بعد از مدتی، با واسطه و آشنا بازی و فشار‌های مختلف، مجوز تغییر کاربری را دریافت می‌کنند و این مناطق تبدیل به شهرک مسکونی می‌شوند. باید خرید زمین زراعی توسط ادارات  ممنوع شود.

وی افزود: یک بار من به عنوان شخص نظری زمین خواری می‌کنم، یک بار به عنوان یک مدیر کل به بهانه خرید زمین برای تعاونی مسکن سازمانم. این‌ها خیلی با هم فرق دارد.
وی ادامه داد: البته باید مشکلات را هم ببینیم و اینجا تا حدودی دولت هم مقصر است. در این شرایطی که کارمندان گرفتارند و مسکن مهر خوابیده، دولت باید به فکر کارمندان هم باشد، اما باید زمین‌هایی که شوره‌زارند و به درد کشاورزی نمی‌خورند را به کارمندان برای ساخت و ساز بدهد. بدبختی ما این است که الان زمین‌های مرغوب دچار زمین خواری و تغییر کاربری شده اند.

نماینده استان اردبیل از تذکر به وزیر راه در سفری که به اردبیل دارد، خبر داد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی دو عنصر اصلی این موضوع هستند. این دو نفر اگر محکم بایستند مشکل حل خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی این هفته به اردبیل سفر می‌کند، ما حتما این موضوع را از ایشان پیگیری می‌کنیم؛ اگر به حرف دوستانه و شفاهی ما گوش دادند که فبها، اگر اینطور نشد ما تذکر رسمی می‌دهیم. ما با کسی تعارف نداریم و این حقوق عامی ملت است و نباید پایمال شود.

وی تاکید کرد: ما دو هفته وقت می‌دهیم که مانع چنین کاری شوند، اگر این کار را انجام دادند، که هیچ، اگر اقدامی نکردند، ما تذکر رسمی می‌دهیم و ممکن است سوال از وزیر مربوطه را در دستور کار قرار دهیم.


نظری در پایان پیرامون نامه هشداری معاون وزیر راه و شهرسازی به استاندار اردبیل پیرامون مسئله تغییر کاربری 6 هزار هکتار زمین های مرغوب کشاورزی این استان، اظهار داشت: استانداری چند وقت است که تقریبا تعطیل است. از طرفی دولت در سال آخر، کار خود را تمام شده می‌داند و تمام اشتباهات هم در سال آخر دولت هاست که عموما به ضرر مردم هم می‌شود. استانداری تنها هماهنگ کننده است و مهم دستگاه اجرایی هستند که نباید اجازه چنین کاری بدهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
خارج از کوپنت حرف نزن اسالم را به توچه
سیامک
|
France
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
جاده اسالم به خلخال محدوده راهداری خلخال منظورشه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: