bazarnews

کد خبر: ۷۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون رئیس سازمان تعزیرات کشور گفت: تا زمانی که مجوز افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت به ما اعلام نشود، ما مبنا را همان قیمت‌های سابق قرار می‌دهیم و طبیعتا با هر گرانفروشی برخورد می‌کنیم.

افزایش قیمت لوازم خانگی، «گرانفروشی» است/تعزیرات برخورد می‌کند

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: محمد علی اسفنانی، معاون رئیس سازمان تعزیرات کشور در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون گرانی‌های اخیر در بازار لوازم خانگی اظهار داشت: خبر‌هایی داریم که حکایت از افزایش قیمت در بخش لوازم خانگی دارد. طبیعتا هر افزایش قیمت باید به موجب قانون صورت بگیرد. در این خصوص همان طور که آقای میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم اشاره کردند، مجوزی مبنی بر  افزایش قیمت از سمت سازمان حمایت ندیدیم. این افزایش قیمت غیر قانونی است و حتما ورود می‌کنیم، گرچه گزارش‌هایی هم داشتیم که در حال رسیدگی آن‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مجوز افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت به ما اعلام نشود، ما مبنا را همان قیمت‌های سابق قرار می‌دهیم و طبیعتا با هر گران‌فروشی برخورد می‌کنیم.


*روش های ورود تعزیرات به پرونده های گران‌فروشی
اسفنانی درباره نحوه ورود این سازمان به بحث گران‌فروشی اظهار داشت: این طور نیست که حتما شکایتی وجود داشته باشد تا ما به گران‌فروشی ورود کنیم. یکی از روش‌های ورود ما به بحث گران‌فروشی، شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی است.
وی ادامه داد: یکی از راه‌های دیگر برای تشکیل پرونده و برخورد با گران‌فروشی حضور گشت‌های مشترک ما هست که به همراه کارشناسان سازمان‌های مختلف از جمله سازمان حمایت، سازمان تجارت و اتاق اصناف به تخلفاتی می‌رسیم.

وی افزود: برخی از گزارش‌هایی که بازرسان اتاق اصناف یا سازمان‌های دیگری که اسم بردم، به صورت جداگانه یا مشترک با هم برای ما می‌فرستند که این‌ها هم مصداق دیگری است. به هر حال ما به هر نحوی از گران‌فروشی مطلع شویم، ورود می‌کنیم.

گفتنی است، بیش از یک ماه است که قیمت لوازم خانگی به علل مختلف از جمله افزایش نرخ ارز و همچنین رکود بازار به علت شییوع کرونا در بازار بالا رفته به طوری که به گفته میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی این افزایش قیمت تا ۲۵ درصد بوده است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: