bazarnews

کد خبر: ۷۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
رئیس سابق فراکسیون محیط زیست مجلس مطرح کرد؛
محمدرضا تابش گفت: امروزه ما با پیشرفت علم ارتباطات و تحول تکنولوژیک در هه ابعاد، اگر بخواهیم از قافله علم و تخصص و کارآمدی عقب نیفتیم باید از هر ابزاری که می‌تواند ما را دقیقتر و سریع‌تر به مقصود برساند استفاده کنیم. سامانه‌هایی مانند «پنجره واحد مدیریت زمین» چنین کارکردی دارند.

«پنجره واحد مدیریت زمین» کار‌ها را دقیق‌تر و سریع‌تر می‌کند/اگر قانون خوب اجرا نشود، راه به جایی نمی‌بریم

گروه راه و مسکن بازارنیوز: محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس دهم، در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون ملزومات یک قانون خوب، اظهار داشت: در همه شئونات اجرایی و امور جاری کشور قانون خوب، اجرای خوب و نظارت خوب می‌تواند ما را به هدف نزدیک کند. قانون خوب سه مولفه کامل، جامع و مانع را داشته باشد. قانون قابل تفسیر نباشد بر مبانی علمی استوار باشد. گروه‌هایی که از آن منتفع و گروه‌هایی که متضرر می‌شوند باید برآورد شده باشند. عامه مردم باید از آن قانون منتفع بشود.

وی افزود: اگر قانون خوب اجرا نشود، راه به جایی نمی‌بریم؛ بنابراین اجرا هم باید خوب باشد. مقوله بعدی هم نظارت است. نظارت که می‌تواند توسط دستگاه‌ها و سازمان‌هایی باشد که مسئولیت دارند مثل سازمان بازرسی کل کشور یا کمیسیون‌های تخصصی مجلس، دیوان محاسبات؛ ولی یک نوع نظارت عام داریم که بسیار راه گشاست و آن مردم هستند که باید بر چگونگی اجرای قوانین و روند امور نظارت داشته باشند. باید از هر وسیله‌ای که بتواند آگاهی رسانی به مردم را بالا ببرد استفاده کرد؛ البته نباید نظارت با هدف مچ‌گیری و تسویه حساب سیاسی باشد. مردم از این امور خسته شدند.

تابش درباره سامانه پنجره واحد مدیریت زمین اظهار داشت: امروزه ما با پیشرفت علم ارتباطات و تحول تکنولوژیک در هه ابعاد، اگر بخواهیم از قافله علم و تخصص و کارآمدی عقب نیفتیم باید از هر ابزاری که می‌تواند ما را دقیقتر و سریع‌تر به مقصود برساند استفاده کنیم. سامانه‌هایی مانند «پنجره واحد مدیریت زمین» چنین کارکردی دارند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم دولت و نماینده‌های مجلس فقط نیمه خالی یا پر لیوان را نبینند. اگر اراده‌ای برای رتق و فتق امور و پیشرفت و توسعه و بهبود رفاه مردم را در دستور کارشان قرارر دارند، باید به عملکرد نمایندگان قبل توجه داشته باشند و با اصلاح کمی‌ها وکاستی‌هایی که احیانا وجود داشته، کار‌ها را ادامه دهند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: