bazarnews

کد خبر: ۷۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مدیر مسئول بازارنیوز مطرح کرد؛
رضا غلامی، مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی بازارنیوز در ویدئویی به آسیب شناسی «پرداخت تسهیلات به بهانه جهش تولید» پرداخت و گفت: جهش تولید، فقط پرداخت تسهیلات نیست و پرداخت تسهیلات، بدون توجه به سایر متغیرها، عملاً باعث اختلال در دیگر بازار‌ها خواهد شد.

شسی

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: رضا غلامی، مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی بازارنیوز، در خصوص امکان سوء استفاده عده ای از نام سال، گفت: امسال برای دومین بار، مقام معظم رهبری بحث تولید را مطرح کردند. اما بعضی از افراد ممکن است از اهتمام مسئولین به موضوع تولید، سوء استفاده کنند.

وی افزود: با اینکه تولید به عوامل متعددی بستگی دارد، اما برخی افراد فقط به نقدینگی و تسهیلات فکر می کنند. افرادی هستند که یک سوله راه اندازی و چند نفر را استخدام می کنند و به دریافت تسهیلات می پردازند. همچنین عده ای وجود دارند که از افراد تاثیرگذار جامعه، برای بانک های تسهیلات دهنده، سفارش می آورند. این افراد این منابع را به بازارهایی چون مسکن و ارز، منحرف می کنند. در واقع به اسم تولید فعالیت می کنند، ولی باعث اختلال در بازارها می شوند.

غلامی پیرامون آسیب شناسی دریافت تسهیلات برای جهش تولید، گفت: وقتی عوامل برای کار محدود باشد، پرداخت تسهیلات فقط به تورم می انجامد. لذا باید مدیریت واحدی باشد که بتواند این عوامل را مدیریت کند و فقط به تولیدکنندگان واقعی، تسهیلات دهد.

وی در پایان گفت: تقریبا در کشور هیچ تولید کننده واقعی نداریم که به تسهیلات مورد نظرش نرسیده باشد. عده ای هم چند برابر نیازشان، تسهیلات دریافت کرده اند. اگر تولید واقعی باشد، نیازی به تبانی برای دریافت تسهیلات نیست. لذا جهش تولید، فقط پرداخت تسهیلات نیست و پرداخت تسهیلات، بدون توجه به سایر متغیرها، عملاً باعث اختلال در دیگر بازارها خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: