bazarnews

کد خبر: ۷۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
پیامد‌های کرونا؛
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، آخرین چشم انداز اقتصادی خود را منتشر کرده و از کاهش تولید ناخالص داخلی کشور‌های درگیر کرونا خبر داده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، آخرین چشم انداز اقتصادی خود را منتشر کرد و از آثار پیش بینی شده ویروس کرونا بر تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2020 گفت. البته این چشم انداز در صورتی که موج دوم این همه گیری در سال جاری رخ ندهد، صدق خواهد کرد. 

در حال حاضر انتظار می رود تولید ناخالص داخلی جهانی با 6 درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه شود. با این حال اگر با سناریو موج دوم روبرو شویم، این افت به 7.6 درصد خواهد رسید.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در توضیح این چشم انداز گفته است: همه گیری کرونا، یک بحران جهانی در حوزه بهداشت است و جهان، هیچ سابقه ای در این زمینه ندارد. می توان گفت، این مسئله تقریبا شدیدترین رکود اقتصادی در یک قرن اخیر است که خسارات زیادی به سلامتی و شغل افراد وارد کرده است.

همانطور که اینفوگرافیک زیر نشان می دهد، انگلستان دارای وخیم ترین وضعیت در مقایسه با دیگر کشورهاست. همچنین پیش بینی شده که چین با 2.6 درصد کاهش تولید ناخالص داخلی مواجه شود. این رقم برای ایالات متحده آمریکا، 7.3 درصد است.

س

 

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: