bazarnews

کد خبر: ۷۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
محمودزاده به بازارنیوز خبر داد؛
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که مصوبه مورد نیاز برای تجمیع اطلاعات دستگاه‌های مختلف در آخرین جلسه هیئت دولت، در صحن اصلی صادر شد، تاکید کرد به زودی کار این سامانه و تجمیع اطلاعات آغاز می‌شود.

تجمیع اطلاعات در «سامانه املاک و اسکان» آغاز می‌شود/ مصوبه هیئت دولت صادر شد

گروه راه و مسکن بازارنیوز: محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت «سامانه ملی املاک و اسکان» اظهار داشت: جمع آوری اطلاعات از دستگاه‌های مختلف در انتظار مصوبه‌ای در دولت بود که این طرح در کمیسیون‌های تخصصی تصویب شده بود.

وی با بیان این که مصوبه مذکور، در آخرین جلسه هیئت دولت، در صحن اصلی صادر شد، تاکید کرد به زودی کار این سامانه و تجمیع اطلاعات آغاز می‌شود.

در همین راستا علی اکبر کریمی، نماینده مجلس در گفتگو با بازارنیوز پیرامون این موضوع اظهار داشت: این یک امر اجرایی است و قاعدتا چند دستگاهی که درگیر این بحث هستند از جمله سازمان امور مالیاتی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت رفاه و سایر دستگاه‌ها که بانک اطلاعاتی افراد را در اختیار دارند و حتی وزارت کشور که بر شهرداری‌ها نظارت دارد، باید هماهنگ شوند و تلاش کنند تا این فرایند هرچه سریعتر شکل بگیرد و این اطلاعات هرچه سریعتر جمع آوری شود.

وی تاکید کرد: ما قانون مالیات‌های مستقیم را داریم که بر اساس آن سازمان امور مالیاتی می‌تواند تحت شرایطی از خانه‌های خالی مالیات بگیرد و الزاما نیاز به قانون جدید ندارد؛ البته ما طرحی را در کمیسیون اقتصادی مجلس قبل برای اخذ مالیات بر املاک و مسکن تصویب کردیم که در صحن علنی تصویب نشد، ولی در مجلس یازدهم به دنبال آن هستیم که تصویب شود. با این وجود اگر نیاز به قانون جدید باشد مجلس آمادگی دارد که در این زمینه به سرعت کمک کند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: