bazarnews

کد خبر: ۷۱۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
بیش از یک میلیون مهاجر افغانستانی به صورت قانونی در ایران ساکن هستند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در دیدار با جمعی از مادران ایرانی دارای همسران خارجی که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه جمع بندی سخنان امروز به رییس جمهوری و وزاری خارجه و کشور خواهد رسید، اظهار کرد: کتمان نمی کنیم که برچسب زنی و سخنان نادرست درباره زنان ایرانی که با اتباع دیگر کشورها ازدواج کرده اند متاسفانه در جامعه ما وجود دارد که البته رفتارهای فردی است و این نظر سیاست گذاران ما نیست. اما باید برای همین سخنان فردی نیز عذرخواهی کرد و من از این اتفاق عذرخواهی می کنم.
وی افزود: ممکن است زبان ها و لهجه های داخلی کشور نیز گاهی مورد همین برخوردها قرار گیرند و این هم باز در قاموس سیاست گذاری ما نیست و هیچ انسان روشنفکر و آگاهی چنین کاری را نمی پذیرد.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما در مورد عزیزان افغانستانی حداقل در هفت سال اخیر در حوزه اشتغال، بهداشت و آموزش سیاست های تسهیل گرانه داشته ایم، گفت: ما در این زمینه 477 هزار و 953 نفر از دانش آموزان افغانستانی را در مراکز آموزشی خود داریم و حدود 505 هزار نفر هم از سایر ملیت ها در مدارس و مراکز تحصیلی ما مشغول تحصیل هستند و ما تمام تلاش مان این بوده که در این زمینه تبعیضی رخ ندهد و این البته وظیفه اخلاقی و انسانی ما بوده است.
ربیعی با بیان اینکه بیش از یک میلیون مهاجر افغانستانی به صورت قانونی در ایران ساکن هستند، اظهار کرد: نزدیک به 2 و نیم میلیون نفر هم مهاجران افغان داریم که به صورت قانونی وارد نشدند و در هر دو مورد تلاش مان این بوده که مشکلات شان کمتر شود.

اعتماد/

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
اگه سیاست شما نیست پس چرا ۲۰ سالمه ما رو از همه جا منع کردید ، مارو از حقوق احتماعی تو کشور اسلامی منع کردید ، ما از نعمتهایی که خدا تو جامعه اسلامی و جامعه بین المللی گذاشته محروم کردید! بنده با معدل دیپلم ۱۹/۵ و قبول در رشته دندون پزشکی و انصراف از دانشگاه بخاطر نداشتن شناسنانه وشهریه دانشگاه دولتی ، الان دارم کارگری میکنم ، اشکال نداره عیب نیست ولی همین اشتغال به کارم حتی ندارم ، بدون بیمه بدون هیجی ، # من یک مادر ایرانی ام که صدایم به هیچ جا نمیرسد...
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: