bazarnews

کد خبر: ۷۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
معاون وزیر راه به بازارنیوز گفت؛
محمودزاده گفت: مشکلات آب و برق و امثالهم در اختیار ما نیست، اما در انتخاب اراضی، زمین‌هایی انتخاب شده کمترین مشکل را  داشته باشند، اما بعضی از زمین‌ها ممکن است به صورت محدود پیدا شود که در آن شهر به هر دلیل، زمین دیگری غیر از آن وجود نداشته باشد؛ در نتیجه نمی‌شود مطلق این اشکال را وارد کرد.
اقدامات وزارت راه برای جلوگیری از تکرار مشکلات مسکن مهر در طرح اقدام ملی مسکن/ پیمانکاران از طریق مناقصه انتخاب می‌شوند
گروه راه و مسکن بازارنیوز: محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون راهکار‌های وزارت راه در طرح اقدام ملی مسکن، برای جلوگیری از تکرار مشکلاتی که در پروژه مسکن مهر وجود داشت، اظهار داشت: بسیاری از این مسائل، مشکلاتی در زمینه خدمات در آن پروژه بود، اما در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تلاش شده که در انتخاب اراضی، زمین‌هایی انتخاب شود که کمترین مشکلات خدماتی را داشته باشد.

وی افزود: اما در بعضی از شهر‌ها خصوصا شهر‌های جدید این موضوع اجتناب ناپذیر است، زیرا در این مناطق یک بازه زمانی طول می‌کشد تا این خدمات تکمیل شود؛ لذا این مورد یک بحث عادی در حوزه ساخت و ساز است که بعضی از خدمات در مرحله بعد انجام می‌شود، اما وزارت راه و شهرسازی تمام تلاشش روی این موضوع بوده که همزمان بتوانند این کار را انجام دهد و این فضا را هرچه بهتر به نتیجه برساند.

وی افزود: مشکلات آب و برق و امثالهم در اختیار ما نیست، اما در انتخاب اراضی، زمین‌هایی انتخاب شده کمترین مشکل را  داشته باشند، اما بعضی از زمین‌ها ممکن است به صورت محدود پیدا شود که در آن شهر به هر دلیل، زمین دیگری غیر از آن وجود نداشته باشد؛ در نتیجه نمی‌شود مطلق این اشکال را وارد کرد.

محمودزاده ادامه داد: وقتی شما می‌خواهید سر پناهی تولید کنید، اهم و فی الاهم وجود دارد. اگر اول حوزه مسکن تامین شود، بهترین حالت این است که همزمان مشکلاتش هم حل شود. خیلی از پروژه‌های ما به صورت همزمان قرارداد‌های آن بسته می‌شود که هم واحد‌های مسکونی و هم خدماتش همزمان ساخته شود و خیلی از پروژه‌ها به صورت محله سازی واگذار می‌شود که هردو فعالیت هم همزمان صورت می‌گیرد.


معاون وزیر راه درباره پیمانکاران این طرح توضیح داد: در این طرح سعی کردیم این مسائل به شورای مسکن استان‌ها تفویض کنیم تا با توجه به اشراف استانی که دارند، سازندگان و تعاونی‌های خوش نام که عملکرد مثبت داشتند را انتخاب کنند تا بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم. اگر در یک پروژه می‌بینید اتفاقاتی از این جنس افتاده سازنده و ناظر به وظیفه قانونی خودشان عمل نکردند و تخلف است، اما نباید چند مورد را به دو میلیون واحد تعمیم داد.

محمودزاده تاکید که برای انتخاب پیمانکاران، فراخوان گذاشته می‌شود و با توجه به شرایطی که تعریف می‌کنند، بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند.


معاون وزیر راه در پایان درباره اقدامات این وزارت برای کاهش هزینه ها، گفت: ما تمام تلاشمان را کردیم که هزینه ساخت را به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم. اقداماتی مثل تخفیف عوارض پروانه ساخت، خدمات نظام مهندسی، تامین مصالح و... را انجام دادیم تا با پایین‌ترین قیمت ممکن، امکان تامین مسکن برای متقاضیان وجود داشته باشد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: