bazarnews

کد خبر: ۷۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
یک فوق تخصص بیماری‌های ریه با اشاره به پیش بینی شدت گرفتن کرونا در پاییز و زمستان امسال و همزمانی این بیماری با سایر بیماری‌های تنفسی ویژه این فصول، گفت: در این شرایط افراد سیگاری به دلیل ریه‌های ضعیفی که دارند بیش از همه در معرض خطر هستند و عملا پاییز سختی در انتظار آن‌ها است.

دکتر علی معینی با اشاره به خطرات کرونا برای افراد سیگاری گفت: در صورت ابتلای این افراد به کرونا، شدت بیماری در آنها سه برابر افراد عادی خواهد بود و نیاز است افراد سیگاری مراقبت بیشتری در بحث پیشگیری از ابتلا به کرونا داشته باشند.
معینی با تاکید بر لزوم هرچه سریعتر ترک سیگار در ایام شیوع کرونا گفت: هر زمان که مصرف سیگار کنار گذاشته شود برای سلامت بدن مفید است و با توجه به شرایط کرونا توصیه می شود این کار هرچه سریعتر صورت گیرد.
این فوق تخصص بیماری های ریه در خصوص فواید ترک سیگار برای سلامت جسم، گفت: با کنار گذاشتن مصرف سیگار، بعد از 20 دقیقه ضربان قلب و فشار خون به حد نرمال می رسد. همچنین بعد از گذشت 12 ساعت از ترک سیگار عملا منوکسیدکربن خون به سطح نرمال می رسد.
معینی خاطرنشان کرد: دو تا 12 هفته پس از ترک سیگار جریان خون به حد طبیعی رسیده و عملکرد ریه ها نیز طبیعی می شود.
وی افزود: با گذشت یک تا 9 ماه پس از ترک سیگار علائم تنفسی ناشی از مصرف سیگار بطور کامل رفع می شود.
این فوق تخصص بیماری های ریه خاطرنشان کرد: این روند بهبودی با ترک سیگار نشان می دهد که هر زمان افراد اقدام به ترک سیگار کنند، گامی موثر در جهت سلامت جسم خود برداشته اند و در این شرایط کرونا می طلبد که افراد سیگاری هرچه سریعتر برای این کار اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تا فصل پاییز حدود سه ماه فرصت باقی مانده گفت: پاییز امسال به دلیل وجود کرونا که همزمان با شیوع سایر بیماریهای تنفسی ویژه این فصل خواهد بود، عملا پاییز سختی برای افراد سیگاری خواهد بود و شانس ابتلای آنها به یکی از این بیماری های تنفسی افزایش می یابد.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: