bazarnews

کد خبر: ۷۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
تحلیل وضعیت بازارها در هفته گذشته؛
چهارراه استانبول این روز‌ها با نوسانات قیمتی ارز روبرو است. به طوری که هر دلار ۱۸ هزار و ۵۵۰ تومان و هر یورو ۲۰ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد. با توجه به بالا رفتن اونس جهانی، بازار سکه و طلا هم دستخوش تغییر شد و سکه طرح جدید به قیمت ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان رسید.

شسی

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: چهارراه استانبول این روزها با نوسانات قیمتی ارز روبرو است. به طوری که هر دلار 18 هزار و 550 تومان و هر یورو 20 هزار و 350 تومان معامله شد. با توجه به بالا رفتن اونس جهانی، بازار سکه و طلا هم دستخوش تغییر شد. به گفته محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، قیمت سکه طرح جدید به قیمت 7 میلیون و 810 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار، 763 هزار قیمت گذاری شد.

اما در تالار شیشه ای، از ابتدای سال روزانه 850 هزار نفر به داد و ستد می پردازند. استقبال از این بازار باعث شده که در انتهای هفته، شاخص بورس با رشد 29 هزار و 572 هزار واحدی، به عدد یک میلیون و 229 هزار واحد برسد.

به گفته علی غلامی، کارشناس بازار سرمایه، در هفته گذشته بیش از 24 هزار سهم و حق تقدم به ارزش 300 هزار میلیارد معامله شد.

این رقم نشان دهنده اهتمام ویژه سرمایه داران به بازار سرمایه است. کارشناسان معتقد هستند که دولت باید از بازار سرمایه برای رونق تولید استفاده کند.

به همین منظور، بازار سرمایه این روزها برای تقویت بخش های مختلف اقتصادی از جمله مسکن، به زودی مجوز دومین مرحله از اوراق رهنی بانک مسکن را صادر می کند.

محسن فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن در این رابطه گفت: این بخش جدید از اوراق، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اوراق رهنی با نرخ 16 درصد و با ضمانت بانک مسکن منتشر خواهد شد.

پیش از این، دولت با انتشار اوراق اولین صندوق ETF اقدام کرده بود. وزیر اقتصاد در تشریح آخرین وضعیت این صندوق گفت: این صندوق، بزرگترین صندوق ETF است که در کشور تشکیل شده است و ارزش کنونی آن دو برابر روز اول خرید است و سود آن بعد از مجمع و از طریق سجام پرداخت خواهد شد.

بسیاری از افراد مایل اند در بازار بورس سرمایه گذاری کنند اما نه وقت و نه اطلاعات کافی در این باره را دارند. به همین دلیل صندوق های سرمایه گذاری، بهترین روش برای ورود به این بازار هستند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: