bazarnews

کد خبر: ۷۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
آب ادارات و منازل مسولان شهرستان هفتکل با دستور فرماندار برای تامین آب شرب مردم قطع شد.

مشکل آب را این روزها با غیزانیه می‌شناسند اما  بحران آبی به سبب فقدان مدیریت مناسب در سایر مناطق شهری و روستایی خوزستان دیده می‌شود. مساله‌ای که زندگی و اقتصاد این مناطق را بویژه در این شرایط کرونایی دشوار کرده است.

از قطعی آب در منطقه پردیس اهواز تا روستاهای اندیمشک تا بخش‌های از باغملک، اینها غیزانیه‌های استان هستند که با اینکه برخی از این مناطق کمتر از 20کیلومتر با عظیم ترین منابع آب شیرین فاصله ندارند با مشکل بی‌آبی مواجه هستند.

در این بین فرماندار شهرستان هفتکل برای حل مساله بی آبی ماطقی از این شهرستان طی دستوری به حل این مساله ورود کرده است. فرماندار هفتکل در اقدامی جالب به مدیر اداره آبفای هفتکل دستور داد: با توجه به مشکلات کمبود آب و عدم رسیدن آب به برخی مناطق مانند اسلام آباد، مهرآباد و…در صورت لزوم، آب کلیه ادارات، سازمانها و منازل مسئولین‌ را قطع کنید تا آب به مناطق مورد نظر برسد.

سیدعابدین طباطبایی فرماندار هفتکل با اشاره به قطعی آب یا افت فشار آب در برخی مناطق شهری اظهار داشت: مسئولان به طور شبانه روز در تلاش هستند تا مشکل شبکه آب رسانی منطقه را حل کنند.

وی با اشاره به مشکلات آبی در دو منطقه اسلام آباد و مهرآباد هفتکل افزود: ترکیدگی لوله و فرسودگی شبکه آبرسانی سبب شده مردم منطقه دچار مشکل کم آبی شوند.

فرماندار هفتکل در توضییح علت ترکیدگی لوله آبرسانی بیان داشت: بخش رغیوه دچار مشکل بی آبی بودند که برای تامین آب این منطقه شدت فشار آب را افزایش دادیم. این افزایش فشار آب سبب شد لوله در زیر جاده اصلی در منطقه رودزرد شکسته شود.

وی با اشاره به عمر بالای این شبکه آبرسانی گفت: شبکه آب منطقه فرسوده و بیش از 60 سال عمر دارد و به افزایش فشار از دچار شکستگی می‌شوند. برای همین منظور لوله گذاری 89 کیلومتر خط انتقال آب در شهرستان در حال انجام است.

طباطبایی درباره دستور قطع آب دستگاه ها و منازل مسئولان اظهار داشت: این اقدام بیشتر برای همراهی هر چه بیشتر مسئولان بوده و هر چند این اقدام تا حدودی کیفیت آبرسانی به منازل مسکونی مردم را بهبود بخشید.

بخش رغیوه هفتکل، یک منطقه با بافت کشاورزی و دامداری با بیش از 30 هزار راس دام است. این بخش دارای مشکل کم آبی است و مسئولان وعده دادند تا پایان تابستان مشکل آب منطقه را به طور کامل رفع کنند. استفاده از آب شرب برای تامین نیاز احشام یکی از عوامل افت فشار آب شرب در این مناطق است.

شورای تامین شهرستان نیز مسئولان جهادکشاورزی شهرستان را موظف کردند آب مورد نیاز احشام را تامین کند.

فارس/

برچسب ها: خوزستان ، آب شرب ، هفتکل
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: