bazarnews

کد خبر: ۷۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
از ماه مارس تاکنون بورس آمریکا ۴۰ درصد رشد کرده که دلیل آن امید‌ها نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور بوده، اما از اوایل ماه ژوئن تا کنون نگرانی نسبت به گسترش دوباره شیوع کرونا روند رشد بورس آمریکا را متوقف کرده است.

کرونا ترمز بزرگترین بورس جهان را کشید

از ماه مارس که بورس آمریکا به کف خود رسید، روند صعودی در وال استریت آغاز شد و تا اویل ماه ژوئن 40 درصد رشد کرد اما از آن زمان به بعد به نظر می‌رسد سایه گسترش دوباره شیوع کرونا از رشد بورس‌ آمریکا جلوگیری می‌کند.
کارشناسان در حال ارزیابی مجدد چشم اندازهای مثبت برای بورس آمریکا هستند چرا که نگرانی‌ها نسبت به شدت گرفتن بیماری کرونا بورس این کشور را دچار نوسان کرده است.
لیز آن سوندرز، کارشناس مؤسسه چارلز شوآب، می‌گوید علیرغم آنکه پیش‌بینی می‌شد روند V شکل رشد بورس آمریکا را شاهد باشیم اما اتفاقات جدید از احتمال W شکل بودن این روند حکایت دارند.

دو شاخص S&P500 و داوجونز، در معاملات دیروز به ترتیب 0.5 درصد و 0.8 درصد کاهش ارزش را تجربه کردند و شاخص نزدیک کامپوزیت هم تغییر چندانی نسبت به روز قبل نداشت.

دلیل افت دیروز بازارهای بورس آمریکا رسیدن میزان مبتلایان روزانه کرونا به بالاترین تعداد در 7 روز گذشته بود.

شرکت اپل هم دیروز اخبار مربوط به تعطیل شدن 11 فروشگاه بزرگ این شرکت در آریزونا، فلوریدا، کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی را تائید کرد.

تمام این ایالت‌ها شاهد افزایش مبتلا به کرونا پس از کاهش محدودیت‌های اجتماعی بودند.

تنها در فلوریدا روز پنجشنبه تعداد مبتلایان به کرونا 3207 نفر افزایش یافت که بیشترین میزان افزایش روزانه تعداد مبتلایان در این ایالت از زمان شیوع کرونا به شمار می‌رود.

علیرغم آنکه بانک مرکزی آمریکا از آغاز یک طرح 250 میلیارد دلاری برای حمایت از بورس این کشور خبر داده اما بازارها همچنان درگیری نوسان هستند.

نگرانی‌ها نسبت به روند آهسته‌تر بهبود اوضاع اقتصادی نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شد بر صنعت هوانوردی و هتلداری آمریکا اثر گذاشته است.

سهام شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظیر خطوط هوایی آمریکن ایرلاینز و دلتا ایرلاینز در کنار دیگر شرکت‌ها نظیر کارنیوال و نروژین کروز، حدود دو هفته متوالی است که در حال از دست دادن ارزش خود است.

فارس/

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: