bazarnews

کد خبر: ۷۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
«پیتر ناوارو» مشاور کاخ سفید در گفتگویی با شبکه ان بی سی اعلام کرد توافق تجاری آمریکا با چین همچنان پابرجاست و ما طبق توافق به آن عمل خواهیم کرد.

«پیتر ناوارو» بازارهای سهام آسیا را مثبت کرد

بازارهای سهام آسیایی در معاملات امروز صبح به دنبال سخنان مشاور کاخ سفید روند رو به رشدی را از خود به جای گذاشتند. وی در سخنانی اعلام کرد مرحله اول توافق تجاری آمریکا و چین همچنان پابرجاست و ما طبق توافق به آن عمل می‌کنیم.

در همین راستا و به دنبال سخنان مشاور کاخ سفید شاخص بورس هنگ‌کنگ که در ساعات ابتدایی در محدوده منفی قرارگرفته بود در نهایت با رشد نزدیک به یک درصدی به کار خود پایان داد.

در ژاپن شاخص نیککی حدود 0/9 درصد رشد کرد و شاخص تاپیکس نیز 0/8 درصد به ارزش خود در معاملات صبح روز سه‌شنبه افزود. کوسپی کره جنوبی نیز به همین اندازه در محدوده مثبت قرار گرفت.

در چین شاخص شانگهای کامپوزیت اندکی منفی شد اما شاخص شنزن جزئی 0/1 درصد افزایش یافت. در استرالیا نیز شاخص ASX200 با رشد 0/3 درصدی به کار خود در معاملات دومین روز هفته پایان داد. شاخص MSCI آسیا – پاسیفیک به غیر از ژاپن نیز 0/7 درصد افزایش یافت.

سخنان «پیتر ناوارو» در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز در مورد توافق تجاری آمریکا و چین باعث افت بازارهای سهام شد اما وی در مصاحبه دیگری با شبکه ان بی سی اعلام کرد سخنان او با فاکس نیوز هیچ تاثیری بر توافق تجاری این کشور با چین نخواهد گذاشت و این توافق همچنان پارجاست.

با اقتصاد/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: