bazarnews

کد خبر: ۷۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
سخنگوی کمیسیون عمران به بازارنیوز گفت:
حسینی درباره مشکلاتی که بر سر راه سامانه املاک و اسکان است، از جمله عدم همکاری سایر دستگاه‌ها گفت: دستگاه اجرایی و شخص آقای وزیر راه باید شفاف به مجلس بگوید کجای کار مشکل دارد تا مجلس از حیث نظارتی پیگیر شود تا مشکل حل شود.

وزیر راه دستگاه‌هایی که برای سامانه «املاک و اسکان» همکاری نمی‌کنند را معرفی کند/ امکان استیضاح اسلامی وجود دارد/ مشاورین املاک، عامل گرانی مسکن

گروه راه و مسکن بازارنیوز: سید البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس یازدهم، در گفتگو با بازارنیوز درباره عدم پیشرفت سامانه املاک و اسکان، اظهرا داشت: سامانه املاک و اسکان یک کار اجرایی است و متولیان اجرایی امر باید درباره آن پاسخگو باشند. همچنین دستگاه‌های مرتبط باید با دستگاه مسئول همکاری داشته باشند تا کار به سرانجام برسد.

وی درباره مشکلاتی که بر سر راه این سامانه است، از جمله عدم همکاری سایر دستگاه‌ها گفت: دستگاه اجرایی و شخص آقای وزیر راه باید شفاف به مجلس بگوید کجای کار مشکل دارد تا مجلس از حیث نظارتی پیگیر شود تا مشکل حل شود. آقای اسلامی باید نامه بزند و بگوید کدام دستگاه‌ها و نهاد‌ها در این مورد همکاری نمی‌کنند تا مجلس در حیطه قانونی خود پیگیری کند و آن را رسانه‌ای کرده یا آن‌ها را دعوت کند و از آن‌ها توضیح بخواهد؛ تا جایی که مشکل رفع شود.

حسینی درباره آشفتگی بازار مسکن و امکان سوال و استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعا امکان سوال یا استیضاح وزیر راه ممکن است. در حال حاضر خود نمایندگان درگیر مسئله مسکن هستند. دو سوم نمایندگان از شهرستان‌ها آمده اند و وخامت اوضاع مسکن برای آن‌ها ملموس است. ما در کمیسیون عمران از این موضوع نخواهیم گذشت، البته باید کار جلوتر برود تا مجلس به طور رسمی اظهار نظر بکند.

وی در پایان افزود: باید کار کارشناسی کرد تا ببنیم مالیات‌ها اعم از مالیات بر خانه‌های خالی و عایدی سرمایه تا چه میزان بر بازار مسکن تاثیر می‌گذارد. یکی از عوامل گرانی مسکن، بنگاه‌های مشاور املاک است. وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی مدیریت بر زمین و مسکن است که خیلی از مدیران کل این وزارت خانه وظیفه اصلیشان را انجام نمی‌دهند، لذا عوامل مختلفی در زمینه افزایش قیمت مسکن وجود دارد.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: