bazarnews

کد خبر: ۷۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
سخنگوی دولت مطرح کرد؛
سخنگوی دولت گفت: طرح همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، شکست سیاست‌های آمریکا در قطع روابط ایران با جامعه بین‌المللی است.

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: قطعا ما نیازمند این هستیم که با سیاست‌گذاری معطوف به رشد  فعالیت دختران سرزمین‌مان زمینه‌های حضور این سرمایه بزرگ آینده ایران زمین را مهیا کنیم.

وی افزود: در دولت سعی کردیم با جهت‌گیری‌های مناسب و لوایحی در این زمینه بخصوص در زمینه بازماندگی از تحصیل را داشته باشیم.

سخنگوی دولت گفت: یک تصمیم و مصوبه مهم در جلسه گذشته هیئت دولت پیش‌نویس نهایی همکاری‌های جامع ایران و چین به تصویب رسید و این امر پیشرفت بزرگ در مناسبات دوجانبه با جمهوری خلق چین به حساب می‌آید و نفس این طرح شکست سیاست‌های آمریکا در قطع روابط ایران با جامعه بین‌المللی است. از مفاد مهم این طرح می‌توان به رسمیت شناختن مشترکات فرهنگی و تشویق چندجانبه‌گرایی و تاکید بر توسعه بومی و دیدگاه‌های دو ملت را به اشتراک گذاشته اشاره کرد که به چشم‌انداز تازه در روابط فی مابین دست یافته‌ایم.

ربیعی در ادامه درباره تحریم‌های آمریکا علیه چین اظهار داشت: ما این دخالت‌ها را محکوم می‌کنیم و فاقد هرگونه صلاحیت برای چنین مداخله‌هایی هستیم.

وی درخصوص اقدام اخیر ضدایرانی آژانس انرژی اتمی و موضع دولت در برابر سکوت اروپایی درباره اقدامات خصمانه آمریکا تصریح کرد: معرفی قطعنامه توسط سه کشور اروپایی را شاهد دیگری از عدم پایبندی ارویا به برجام می‌دانیم؛ ظاهراً این سه کشور اروپایی به دلجویی خود از آمریکا ادامه می‌دهند و این به نفع آنها نیست. امروز دنیا شاهد رفتار ظلم‌گونه آمریکا هستند و در برابر این رژیم نباید به این شکل عمل کنند، چون ما فکر می‌کنیم که این زور بی‌منطق تنها به ایران متوقف نخواهد شد بلکه علیه خود اروپایی‌ها هم خواهد بود.

البته این قطعنامه موجب نخواهد شد خود را به توهم توطئه رژیم صهیونسیتی و آمریکا پایبند بدانیم، آنها امر جاسوسی را به امر سیاسی تبدیل می‌کنند. این قطعنامه حاکی از وجود نیات زیاده‌خواهانه و غیر حرفه‌ای اعضای رأی‌دهنده است و قطعا بی‌پاسخ نخواهد بود و به زودی واکنش حقوقی ایران را اعلام خواهیم کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: