bazarnews

کد خبر: ۷۲۲۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
تحلیل وضعیت بازارها در هفته گذشته؛
در هفته پیشین شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۳۹ واحد رسید. دلار در قیمت ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان معامله و سکه تمام بهار آزادی، ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات چهارشنبه آخرین روز کاری هفته گذشته، با افزایش 28 هزار و 414 واحد به رقم یک میلیون و 419 هزار و 439 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن امروز 1565 واحد به رقم 432 هزار و 10 واحد رسید. امروز معامله‌گران بورس بیش از 6.2 میلیارد ورق سهام حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب یک میلیون و 170 هزار فقره معامله و به ارزش 11 هزار و 675 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

عرضه نماد وپویا برای اولین بار در بازار بورس

گفتنی است عرضه اولیه 15 درصد سهام سرمایه‌گذاری پویا وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام با سرمایه 400 میلیارد تومانی برای اولین بار در بورس عرضه شد و همچنین قرار بود نماد صندوق واسطه‌گری دارایی یکم نیز از امروز قابل معامله شود که تا این لحظه این کار انجام نشده است.

 

روند صعودی در بازار ارز و طلا

این روزها بازار ارز و طلا روندی صعودی را پیش گرفته اند. گفته می شود که بر اساس افزایش نرخ طلای جهانی، هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 70 هزار تومانی نسبت به هفته گذشته به رقم 829 هزار و 700 تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی نیز 8 میلیون و 500 هزار تومان داد و ستد شد.

در بازار ارز نیز دلار به قیمت 19 هزار و 700 تومان رسید و هر یورو در قیمت 21 هزار و 800 تومان معامله شد.

پیش از این، رییس کل بانک مرکزی از بازگشت تعادل به بازار ارز در هفته‌ها و ماه‌های آینده خبر داد و گفت: نوسانات در بازار ارز کوتاه مدت است و مطمئن هستم این نوسانات مرتفع خواهد شد.

 

زمان معاملات صندوق ETF

با وجود اینکه از هفته گذشته اعلام شده بود معاملات صندوق‌ ETF (دارا یکم) از 4 تیر آغاز می‌شود اما  «محمود گودرزی» معاون شرکت بورس تهران اعلام کرد که تا حدودی کارهای اساسی صندوق های ETF مانند انتقال دارایی انجام شده اما برخی از ساز و کارهای مربوط به بازارگردانی آن نیمه تمام مانده که این موضوع نیازمند جمع‌بندی است.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد دارندگان این صندوق‌ها از روز شنبه یا یکشنبه قادر به معامله این صندوق‌ها خواهند بود.

گودرزی خاطرنشان کرد: زمان معاملات این صندوق‌ها مانند دیگر معاملات از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
بالا بردن دستوری الکی وبدونپشتوانه شاخص بورس مملکت رابه آتش می کشد وتورم را ۱۰۰۰در صد بالا می برد دظلمش به ۹۰درصد مردم که پول ندارند تا سهام بخرند می شود وروزی می رسد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: