bazarnews

کد خبر: ۷۲۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
عضو کمیسیون عمران مجلس به بازارنیوز گفت:
دنیامالی گفت: اعضای کمیسسیون عمران، هفته آینده نشست مشترکی با معاون بانک مرکزی و معاونت بخش مسکن وزارت راه خواهند داشت که یکی از موضوعات آن جلسه، بررسی آخرین اتفاقات پیرامون «سامانه املاک و اسکان» و موضوع طرح اقدام ملی مسکن است.

احمد دنیا مالی

گروه راه و مسکن بازارنیوز: احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران بمجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز، درباره وضعیت منفعل سامانه «املاک و اسکان» که توسط وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده، ولی فعلا وارد فاز عملیاتی نشده، اظهار داشت: اعضای کمیسسیون عمران، هفته آینده نشست مشترکی با معاون بانک مرکزی و معاونت بخش مسکن وزارت راه خواهند داشت که یکی از موضوعات آن جلسه، بررسی آخرین اتفاقات پیرامون «سامانه املاک و اسکان» است.

وی افزود: موضوع طرح اقدام ملی مسکن هم در این جلسه مطرح هست. ما به دنبال این هستیم که یک سری اراضی با قیمت پایین در اختیار مردم و خصوصا تعاونی‌ها قرار دهیم که بتوانند با هم و با اخذ تسهیلات از سیستم بانکی، اتفاقات مثبتی را در حوزه ساخت و ساز انجام دهند.

دنیامالی با تاکید بر این که مسکن مهر از پروژه‌های موفق و خوب سال‌های اخیر بوده، اظهار داشت: ما باید از تجربه مسکن مهر بعنوان تجربه خوب استفاده بکنیم، زیرا کار بزرگی انجام شد، اما مشکلاتی هم وجود داشت. مشکلات زیر ساختی در برخی واحد‌های مسکن مهر از جمله نبود آب، برق و گاز، مدرسه، مشکلات حقوقی زمین‌ها و...   وجود داشت که قطعا باید به این موارد باید در طرح اقدام ملی توجه کرد و اجازه نداد مشکلات تکرار شود.

وی افزود: آخرین وضعیت مسکن مهر این است که آقای وزیر گفتند بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر داریم که مشتری ندارند و به همین دلیل ساخت و ساز‌ها متوقف مانده و وزارت راه به دنبال آن است که مشکلات این واحد‌ها به حداقل برسد. تلاش بر این است مشکلاتی که در مسکن مهر وجود دارد، در طرح اقدام ملی مسکن نباشد.

دنیامالی در پایان تاکید کرد: بخش عمده مسائل مربوط به مسکن بصورت کاذب در جامعه نمو دارد؛ البته قیمت خرید و اجاره بها بالا رفته و قدرت خرید مردم پایین آمده که این موضوع هجوم افراد به سمت مسکن استیجاری را پدید آورده است.
برچسب ها: مسکن ، مسکن مهر ، مسکن ملی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
0
آقای دنیامالی من از شما تقاضا دارم در این جلسه پیرامون مصوبه تمدید اجباری اجاره نامه‌ها که اخیرا دولت تصویب کرده بحث شود. خیلی از مالکان برای یک سال بعد ملکشان برنامه ریزی کردن. بعضی می خواهند فرزند خود را در آن ملک ساکن کنند. من خودم برای کار به استان دیگر رفته بودم و خانه شخصی خود رو اجاره دادم. الان با توجه به شرایط کرونا بیکار شدم و باید به شهرم برگردم اما طبق این قانون دیگر مستاجر اجازه ورودم به خانه را نمیدهد. آیا این انصاف هست؟ یعنی من باید تو خیابان بخوابم؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: