bazarnews

کد خبر: ۷۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
با آغاز امتحانات عده زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در حال فروش سوالات امتحانی خود در فضای مجازی هستند.

با شیوع ویروس کرونا تقریبا از اواخر اسفندماه مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند و تصمیم بر آن گرفته شد تا زمان باقی مانده را دانش آموزان و دانشجویان به صورت آنلاین در فضای مجازی برای یادگیری درس‌های خود سپری کنند.

مسئله‌ای که با نقد و انتقاد‌های زیادی از جمله عدم یادگیری، بروز مشکلات اینترنتی، نارسایی صدای استاد، عدم مشارکت دانشجو و ... به همراه بود. با تمام این مشکلات که سبب نارضایتی دانشجویان زیادی شده بود در پایان این ترم بر اساس تصمیمی که دانشگاه‌ها گرفتند قرار بر این شد تا اکثر دانشگاه‌های کشور امتحانات خود را به صورت مجازی برگزار کنند.

امتحاناتی که به دلیل عدم آشنایی دانشجویان و دانش آموزان با این نحوه امتحان دهی ترس و دلهره‌ای را در دل آن‌ها ایجاد کرده است و آن‌ها برای کاهش این ترس و استرس به وجود آمده برای امتحانات سال جاری که خیلی متفاوت‌تر از سال‌های قبل است به فکر راه حل‌هایی افتادند تا این مشکل را به صورت حداقلی برای آن‌ها برطرف کند.

در همین مسیر که دانشجویانی در حال چاره اندیشیدن برای آشنایی با سامانه امتحانات آنلاین و در حال تلاش برای یادگیری و مطالعه بیشتر در این فرصت باقی مانده هستند، دانشجویان زیادی به راه‌های تقلب در امتحانات فضای مجازی، که محیطی گسترده‌تر و آسان‌تر برای تقلب است فکر می‌کنند.


به نوعی که با یک جستجو در فضا‌هایی همچون اینستاگرام، تلگرام، کانال‌های آموزشی و ... تبلیغات کمک در امتحانات، فروش سوال امتحانات با قیمت توافقی به چشم می‌خورد، به عنوان مثال امتحان آمار مقدماتی در روز سه شنبه ۱۶ تیر ماه ساعت ۱۰ و نیم، قیمت توافقی یکی از این آگهی‌ها بود، حتی جالب‌تر این است که در تعدادی از این آگهی‌ها میزان نمره دلخواه نیز از سوی دانشجو قید شده است به عنوان مثال امتحان آمار مقدماتی دارم در حد قبولی_ قیمت توافقی، آگهی‌هایی که شاید عجیب باشد، اما متاسفانه واقعی است.

وقتی که پای تقلب‌های امتحانی به فضای مجازی می‌رسد/ فروش امتحانات مجازی با قیمت توافقی عجیب، اما واقعی

در مقابل این فروش سوال امتحانات در اینترنت، عده‌ای هستند که سطح هوش خود را برای فروش گذاشتند، افرادی که شاید می‌توان گفت در حوزه‌ای تخصص دارند یا در آن رشته برترهستند. تبلیغاتی مبنی بر اینکه آمادگی دادن امتحان در درس‌های ریاضی، آمار، هندسه با نمره قبولی بالا قیمت توافقی، می‌توان گفت شاید افرادی سودجو هستند که این راه را برای کسب در آمد بیشتر انتخاب کردند.

همه می‌دانیم که تقلب کردن در هر مسیری امری غلط و ناپسندیده‌ای است و مشکلات شرعی نیز خواهد داشت، اما دانشجویان باید به این موضوع توجه داشته باشند که با دادن هزینه به این افراد که تعدادشان هم کم نیست ممکن است در مسیر غلطی پا بگذارند و فردی که هزینه را دریافت کرده است در امتحان حضور پیدا نکرده و برای شما نیز مشکل ایجاد کند بنابراین نیاز است تا مسئولان و پلیس فتا برای جلوگیری از این امر که یک نوع کلاهبرداری محسوب می‌شود فکری کنند و دانش آموزان و دانشجویان در این راه به کسی اعتماد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: