bazarnews

کد خبر: ۷۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
جذابیت رمزارز‌ها برای مردم و نبود آگاهی کافی در سطح جامعه فرصت را برای کلاهبرداران فراهم کرده است تا با ایجاد پروژه‌های کلاهبرداری که هیچ فعالیت مفیدی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد و هیچ پشتوانه علمی ندارند به سود برسند. در ماه‌های اخیر این پروژه‌ها بیشتر از گذشته گسترش پیدا کرده اند.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: جذابیت رمزارزها برای مردم و نبود آگاهی کافی در سطح جامعه فرصت را برای کلاهبرداران فراهم کرده است تا با ایجاد پروژه های کلاهبرداری که هیچ فعالیت مفیدی در آنها صورت نمی گیرد و هیچ پشتوانه علمی ندارند به سود برسند. در ماه های اخیر این پروژه ها بیشتر از گذشته گسترش پیدا کرده اند. دابل وی،دگ کوین و پای نتورک تعدادی از این نوع پروژه ها هستند و حالا اکواسمارت هم به جمع این پروژه ها پیوسته است. این روزها عنوان نسبتا جدید قرارداد هوشمند به ابزاری برای کلاهبرداری تبدیل شده و این پروژه ها سعی دارند تا با این لفظ خود را از دیگر پروژه های کلاهبرداری متمایز کنند.

در اکواسمارت هم مانند تمام طرح های پانزی از سیستم زیرمجموعه گیری برای سوددهی به سرشاخه ها استفاده شده است. هیچ فعالیت اقتصادی با سرمایه گذاری واقعی در این پروژه وجود ندارد. بقای سیستم های هرمی و ادامه سودآوری این طرح ها به ورود افراد جدید بستگی دارد و این کار در تمام کشورهای دنیا مصداق بارز کلاهبرداری است. در طرحهای پانزی عده بسیار کمی سود می کنند و اغلب افراد مشارکت کننده نیز در نهایت با ضرر سیستم را ترک می کنند و سرنوشت خود سیستم چیزی جز فروپاشی نخواهد بود.

این پروژه بر خلاف پروژه های مشابهی مانند دابل وی، ظاهر مرتب تری دارد و به شکلی ماهرانه برای جذب افراد ناآگاه طراحی شده است. کارهای گرافیکی انجام گرفته در دو وبسایت اکواسمارت و توکن ECS در سطح بالایی صورت گرفته و در نگاه اول افراد نسبتا آگاه را نیز وسوسه می نماید. بر خلاف این ظاهر آراسته و متفاوت، پروژه مانند طرح های مشابه پیشین کاملا خالی از محتوا است. هیچ وایت پیپر یا سپیدنامه ای در هیچ از این دو وب سایت اکواسمارت دیده نمی شود و این نشان از رویه متفاوت طراحان آن برای اغوای افراد دارد.

اکواسمارت ادعا می کند یک قرارداد هوشمند بر بستر شبکه ترون است. در این طرح هر فرد با سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰۰ ترون در این پروژه مشارکت می کند. توسعه دهندگان ادعا می کنند که از این مبالغ سرمایه گذاری شده برای توسعه توکن استفاده خواهد شد. مشابه تمام پروژه های کلاهبرداری دیگر در این طرح هم گفته شده است که هر چه مبلغ سرمایه گذاری بیشتر باشد سود دریافتی نیز بیشتر خواهد بود.

مانند تمام پروژه های پانزی، در اکواسمارت تیز سود افرادی که زودتر وارد شبکه شده اند، از سرمایه کاربران جدیدتر پرداخت شده و کاربران جدید متضرر خواهند شد. در وبسایت این پروژه ادعا شده است که با توجه به این که پروژه یک قرارداد هوشمند است، امکان برداشت مبالغ از این قرارداد هوشمند برای شخص یا اشخاص توسعه دهنده وجود ندارد. با این فرضیه مشخص نیست که به چه شکل از این مبالغ برای توسعه توکن ECS استفاده خواهد شد.

در مجموع مشخص است که اکو اسمارت یک طرح کلاهبرداری با برچسب قرارداد هوشمند ترون است که با ادعای جذب سرمایه برای ایجاد توکن از کاربران خود ارز دیجیتال ترون دریافت می کند. سازوکار و فعالیت این مجموعه , از طریق جذب افراد با روش هرمی تبعیت می کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: