bazarnews

کد خبر: ۷۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
علی امام گفت: اولویت امسال ما این است که خطوط نیمه تمام مترو را تکمیل کنیم به همین جهت خطوط ۶ و ۷ مترو به طور کامل افتتاح می‌شوند.

ایستگاه مترو برج میلاد شهریور افتتاح می‌شود/ تکمیل خط 6 و 7 مترو تا پایان امسال

نشست خبری علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اصحاب رسانه با موضوع آزادسازی ۹۱۰ میلیارد اوراق مشارکت و تشریح اقدامات سال 1399 مترو روز دوشنبه برگزار شد.

علی امام، مدیرعامل مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اقداماتی که سال گذشته صورت گرفت، گفت: سال 98 به دلیل راه اندازی خط 6 مترو سال ارزنده ای بود چرا که این خط با 3 ایستگاه افتتاح شد و درنهایت به 5 ایستگاه رسید و در حال حاضر این 5 ایستگاه درحال ارائه خدمات هستند.

او افزود: حدود 9 کیلومتر از خط 7 به بهره برداری رسید و 3 ایستگاه وارد مدار شدند که ایستگاه میدان محمدیه، بسیج و مولوی از این ایستگاه ها بودند.

علی امام با اشاره به برنامه هایی که امسال دارند، گفت: برنامه امسال ما این است که خطوط نیمه تمام را تکمیل کنیم به همین جهت انشالله خطوط 6 و 7 مترو به طور کامل افتتاح می شوند.

امام اظهار کرد: 28000 میلیارد تومان بودجه مترو از شهرداری تهران است که بخشی از آن نقد است اما امیدواریم با همین مبلغ مدیریت کنیم و 12 ایستگاه جدید را به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: ما آمادگی داریم خط 10 مترو را که از صدر، نمایشگاه بین المللی، سعادت آباد، نیایش، منطقه 5، منطقه 22 می گذرد و به ایستگاه وردآورد می رسد را بهره برداری کنیم.

علی امام با اشاره به سخنان اخیر محسن هاشمی در شورای شهر گفت: منظور آقای هاشمی که گفتند در سه سال گذشته یک کیلومتر ساخته نشده است اینگونه نبوده و یک سوءبرداشت هایی صورت گرفته است.

او افزود: منظور ایشان این بود که یک کیلومتر خط جدید افتتاح نشده است که کاملا هم درست می‌گویند وگرنه در سال گذشته در پی توسعه خط 6 مترو حدود 800 کیلومتر حفاری صورت گرفت.

او با اشاره به نقش دولت در مترو تهران گفت: دولت تا 50 درصد از هزینه های مترو را باید پرداخت کند اما روز به روز این عدد کمتر شده است.

علی امام عنوان کرد: دولت پارسال برای مترو تهران از آن 50 درصد فقط 15 درصد پرداخت کرده است و باقی آن را نادیده گرفته است ما حتی قانون داریم که دولت باید سالانه 4 هزار میلیارد تومان بپردازد که این قانون هیچ وقت اجرا نشده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با تکذیب خبر استعفای خود گفت: من این شایعه را به شکل دیگری شنیدم که قرار است عوض شوم اما باید بگویم چون پایان سال مدیریت شهری است شایعات نادرستی رواج می یابد که بنده استعفای خود را تکذیب می‌کنم.

علی امام با اشاره به مترو پرند گفت: متروی پرند 50 کیلومتر است که حدود 31 کیلومتر از آن افتتاح شده است هرچند که استفاده قابل توجهی از آن نمی شود به طوری که در روز 200 نفر هم از آن استفاده نمی کنند اما اگر 19 کیلومتر دیگر آن تکمیل شود قطعا اتفاقات خوبی رخ می دهد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اظهار کرد: در مبلغی که تاکنون به صورت نقد از بودجه خود دریافت کردیم 80 میلیارد تومان است و قرار داریم خطوط 6 و 7 و 3 و 4 را تکمیل کنیم.

او از افتتاح یک ایستگاه جدید خبر داد و گفت: ایستگاه برج میلاد شهریور ماه سال جاری افتتاح می شود.

علی امام با اشاره به برنامه هایی که به دلیل کمبود بودجه ناتمام مانده است گفت: از کل بودجه ای که داشتیم تنها 42 درصد از آن را دریافت کردیم به همین جهت برخی از برنامه های ما ناتمام ماند برای مثال اگر منابع مالی تامین شود 6 ایستگاه خط 6 مترو تا پایان سال 98 تکمیل می شود.

برنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: