bazarnews

کد خبر: ۷۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
اقبال شاکری به بازارنیوز گفت:
عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد که وزارت راه و شخص وزیرباید به صورت شفاف و روشن، دستگاه‌هایی که در مسیر تکمیل اطلاعات سامانه «املاک و اسکان» همکاری لازم ندارند را معرفی کند تا مجلس با آن دستگاه‌ها برخورد داشته باشد.
گروه راه ومسکن بازارنیوز: اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون آخرین وضعیت اخذ مالیات بر خانه‌های خالی (که از سال ۱۳۹۴ و در جریان اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به تصویب مجلس رسید) اظهار داشت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی، طبق گفته وزیر محترم راه و شهرسازی (در جلسه ارائه گزارش به مجلس جدید)، مدت مدیدی است که معطل مانده که امسال گویا تصمیم جدی برای انجام آن دارند.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که این قانون‌ها و طرح‌های خوب، اگر خوب اجرا نشوند، به رانت و فساد تبدیل می‌شوند. ما برای پیشبرد این طرح، از عدم آمادگی «سامانه املاک و اسکان» که سامانه‌ای زیربنایی برای شناسایی خانه‌های خالی است، نگرانیم. اصل نگرانی ما این است که اگر زیر ساخت‌ها را آماده نکنند، اتفاقات عجیب و غریبی در این حوزه رخ خواهد داد.

شاکری ضمن اعلام آنکه هفته آینده اعضای کمیسیون عمران با وزیر راه جلسه‌ای پیرامون موضوع مسکن خواهند داشت، اظهار داشت:  روند احراز خالی بودن یک خانه باید به صورت دقیق معلوم شود که اگر این اتفاق نیفتد، به عنوان مثال افراد متخلف از طریق مبایعه نامه و اجاره نامه‌های سوری از این قانون فرار می‌کنند. همچنین ممکن است نوعی کاسبی با عقد اجاره نامه و مبایعه نامه سوری به وجود بیاید که کسانی که می‌خواهند از این قانون فرار کنند، به این افراد مراجعه خواهند کرد.

شاکری تاکید کرد: ما ضمن اینکه تاکید می‌کنیم هرچه زودتر باید این کار انجام  و چند دستگاه ذیربط با یکدیگر هماهنگ بشوند، باید از این زیر ساخت‌ها  مطمئن شویم که یکپارچه و به هم متصل شده‌اند. ما انتظار نداریم در این دوره‌ای که فناوری حرف اول را می‌زند مسئولان ما از روش‌های ناکارآمد استفاده کنند. امیدواریم که مسئولان ذیربط ثابت کنند که این سامانه‌ها برقرار و به هم متصل‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان تاکید کرد که وزارت راه و شخص وزیر باید به صورت شفاف و روشن، دستگاه‌هایی که در مسیر تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان همکاری لازم ندارند را معرفی کند تا مجلس با آن دستگاه‌ها برخورد داشته باشد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: