bazarnews

کد خبر: ۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
با ورود سامانه بارشی به کشور، در برخی مناطق شمال غرب و استانهای ساحلی خزر افزایش ابر، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد به نسبت شدید موقتی در برخی نقاط شمال شرق کشور رخ خواهد داد.
بازار نیوز - بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، در برخی مناطق شمال غرب و استانهای ساحلی خزر افزایش ابر، کاهش نسبی دما، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد به نسبت شدید موقتی و در اواخر وقت بارش باران در برخی نقاط شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

 این وضعیت روزهای یکشنبه و دوشنبه در استانهای ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی، با شدت و ضعف تداوم دارد. ضمن اینکه در روز دوشنبه با تقویت جریانات سرد شمالی بر شدت بارش در گیلان و مازندران افزوده می شود در این روز بارش در نقاط سردسیر گیلان، مازندران و اردبیل به صورت برف است. دریای خزر نیز از اواخر شنبه تا دوشنبه مواج است. 

شدت بارش شنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی،اردبیل، مازندران ، گیلان و غرب گلستان و در روز یکشنبه گلستان و خراسان شمالی، گیلان ،مازندران واردبیل است. 

لازم به ذکر است روز شنبه از سمت شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه های البرز مرکزی با کاهشِ نسبی دما روبرو می شویم که این کاهش دما یکشنبه در شمال شرق نیز رخ خواهد داد.

دمای هوای تهران 26 درجه سانتی گراد 
معصومه احمدی کارشناس هواشناسی نیز در تشریح وضعیت آب و هوای کشور گفت: از اواخر شب گذشته سامانه بارشی وارد بخش های شمالی کشور شده که کاهش دما را نیز در پی داشته است. با ورود این سامانه در شمال غرب ، سواحل شمالی ، شمال شرق کشور شاهد بارش باران همراه با وزش باد موقتی خواهیم بود .

وی در ادامه افزود : امروز شدت بارش در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی،اردبیل، مازندران ، گیلان و غرب گلستان و و سپس در گلستان ، خراسان شمالی، گیلان ،مازندران و اردبیل خواهد بود.

احمدی اظهار داشت : با توجه به ورود این سامانه بارشی در جاده های کوهستانی شمال غرب ، ارتفاعات البرز به ویژه گیلان و مازندران بروز آبگرفتگی دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی در پایان دمای هوای تهران امروز را در گرم ترین ساعات 26 درجه سانتی گراد اعلام کرد.

وضعیت آب و هوای استان های کشور+جدول دمای هوا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: