bazarnews

کد خبر: ۷۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
وضعیت بازارها در هفته گذشته؛
بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، با عرضه اولیه سیتا و مشارکت ۴ و نیم میلیونی مواجه بود و همچنین شاخص کل بورس، در پایان معاملات با ۶۶ هزار و ۴۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.

شسی

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: روز چهارشنبه هفته پیشین شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رو به رشد بود و در پایان معاملات با 66 هزار و 44 واحد افزایش به رقم یک میلیون و 612 هزار و 889 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بامعیار هم وزن با افزایش 13 هزار و 321 واحد به رقم 466 هزار و 359 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به رقم بی‌سابقه 6 هزار و 34 تریلیون تومان رسید.

همچنین معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 9.1 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 13 هزار و 740 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

 

لزوم مشورت سهامداران با افراد مطمئن و کارشناس در حوزه بورس

با توجه به اینکه استقبال مردم از بورس اوراق بهادار به شدت افزایش یافته و در حالی که تا سال گذشته حداکثر افراد فعال در خرید عرضه‌های اولیه بورس به 500 هزار نفر می‌رسید، امروزه این رقم بیش از 9 برابر افزایش یافته است. بنابراین باید سامانه‌های معاملات بورس، سامانه‌های کارگزاری‌ها وسامانه‌های برخط و آنلاین به قدری اضافه شود که پاسخگوی تقاضای مردم باشد.

در این بین مردم باید به توصیه کارشناسان و مسئولان بورس توجه کنند که حضور در بازار بورس همراه با ریسک و سود و زیان است و در سرمایه‌گذاری با افراد مطمئن و کارشناس مشورت کنند تا دچار زیان‌های بازار نشوند و از پولهای اضافی برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند و به هیچ وجه دارایی مورد استفاده خود مثل خانه، ملک یا خودرو را برای حضور در بورس نفروشند.

 

رکورد میزان مشارکت در عرضه اولیه شکسته شد

گفتنی است در آخرین روز معاملاتی هفته پیشین، نماد معاملاتی سیتا (هلدینگ سیمان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) برای اولین بار عرضه شد. در پایان عرضه اولیه «سیتا» به هر کد بورسی ۲۹۰ سهم در سقف قیمتی ۱۵۷۵ تومانی تخصیص داده شد که معادل ۴۷۰ هزار تومان بود. در این عرضه اولیه بیش از ۴ میلیون و  ۴۸۰ هزار نفر مشارکت کردند تا رکورد حضور در عرضه اولیه شکسته شود.

 

گرانی سکه در پی افزایش بهای طلای جهانی/ دلار کماکان بالای 20 هزار تومان

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در آخرین روز بازار هفته پیش، در جریان معاملات بازار آزاد تهران به ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر قطعه نیم سکه ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، هر قطعه ربع سکه ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۶۹ و ۷۹ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۸۹۳ هزار و ۳۸۹ تومان است.

شایان ذکر است که دلار پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در صرافی ها به ۱۸ هزار و 942 تومان رسید. اما در بازار امروز تهران، به ۲۰ هزار و 750  تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۱۵ درصدی داشته است.

 

برچسب ها: بورس ، شاخص بورس ، صندوق ETF
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: