bazarnews

کد خبر: ۷۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
سامانه املاک و اسکان، سامانه‌ای تحت اختیار وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آن‌ها طبق قانون مالیات‌های مستقیم مصوب مجلس شورای اسلامی است. این سامانه در بهمن ماه سال گذشته توسط وزیر راه رونمایی شد، ولی هنوز با گذشت ۶ ماه از آن، به مرحله عملیاتی نرسیده است.
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: هادی خانی، معاون رئیس سازمان امور مالیاتی پیرامون آخرین وضعیت اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: اخذ مالیات بر خانه‌های خالی توسط سازمان امور مالیاتی باید بر اساس اطلاعاتی باشد که وزارت راه و شهرسازی در سامانه املاک و اسکان ثبت می‌کند و وزارت راه باید احراز کند که کدام خانه خالی است و اطلاعاتی هویتی ملک و مالک را در اختیار سازمان بگذارد تا روند اخذ مالیات انجام شود.

وی افزود: مطالبه مالیات در صورت احراز خانه‌های خالی امر بسیار راحتی است؛ زیرا همه قوانین مربوط به آن در قانون مشخص است.

خانی درباره سامانه املاک و اسکان گفت: سامانه املاک و اسکان هنوز تحویل سازمان امور مالیاتی نشده است و ما می‌دانیم که دوستان وزارت راه هم با دغدغه‌ها و مشکلاتی رو به رو هستند. ظاهرا برخی دستگاه‌های اجرایی که می‌بایست به  وزارت راه اطلاعات بدهند، به میزان لازم کمک نکرده‌اند.

در همین رابطه، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی پیرامون آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان به بازارنیوز گفت: اطلاعات بارگزاری شده و در حال خروج اطلاعات هستیم و ما به زودی و در همین فصل تابستان سال جاری، نخستین لیست از خانه‌های خالی را برای اخذ مالیات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهیم.

وی درباره عدم همکاری دستگاه‌ها با وزارت راه برای ارائه اطلاعات به این وزارتخانه گفت: نمی‌توان گفت که عدم همکاری از سوی دستگاه‌هایی که باید اطلاعات در اختیار وزارت راه قرار بدهند مطلق هست یا مطلق نیست، ولی این کار در حال انجام است.

گفتنی است؛ سامانه املاک و اسکان، سامانه‌ای تحت اختیار وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آن‌ها طبق قانون مالیات‌های مستقیم مصوب مجلس شورای اسلامی است. این سامانه در بهمن ماه سال گذشته توسط وزیر راه رونمایی شد، ولی هنوز با گذشت ۶ ماه از آن، به مرحله عملیاتی نرسیده است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: