bazarnews

کد خبر: ۷۲۷۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی اخیر خود گفته است که در ساخت ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی نیازی به حضور سازمان‌های خصوصی نیست.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: جروم پاول رئیس بانک فدرال رزرو در صحبت های پیش از دستور کمیسیون خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا ایده دلار دیجیتال را مساله ای پیچیده نامیده که فدرال رزرو آن را جدی گرفته است.

پاول تاکید کرده که پیش از ایجاد و پیاده سازی این پروژه بایستی مطالعات اساسی انجام شود. با این حال، پاول در پاسخ به سوال تام امر سناتور جمهوری خواه گفت که معتقد است نهادهای خصوصی نباید نقشی در طراحی دلار دیجیتال داشته باشند.

سوال تام امر به طور خاص در مورد طرح دلار دیجیتال بود که قبل از این توسط کریستوفر جیانکارلو مدیر سابق کمیسیون معاملات آتی کالا، دنیل گورفین مدیر سابق نوآوری و دیوید تریت مدیر شرکت اکسنچر پیشنهاد شده بود. این پروژه یک دلار دیجیتال را پیشنهاد می کند که در اصل فدرال رزرو آن را صادر خواهد کرد اما طراحی آن با همکاری بخش خصوصی صورت خواهد گرفت و از طریق یک سیستم بانکی دولایه نظیر آنچه در حال حاضر در ایالات متحده به کار گرفته می شود در دسترس خواهد بود.

پاول تشریح کرده که افکار عمومی مردم احتمالا پذیرای این موضوع نباشد که کارمندان شرکت های خصوصی مسئولیت پول آنها را بر عهده بگیرند چرا که شرکت های خصوصی پاسخگوی منافع عمومی نیستند. با این حال ظاهرا این ایده هنوز هم در دست بررسی است.

پاول گفته است که گروهی از بانک های مرکزی برای بحث در مورد این موضوع، درک بهتر مفهوم، ارزیابی پیامدهای استفاده از این ارزها و بررسی نگرانی های مربوط به امنیت سایبری گرد هم آمده اند.

پاول در ادامه خاطرنشان کرد که اگر قرار است موضوع ارز دیجیتال ملی به نفع اقتصاد ایالات متحده و ارز ذخیره جهانی یعنی دلار باشد پس ما باید به این حیطه وارد شده و قبل از دیگران و بهتر از آنها این موضوع را درک کنیم. پاول همچنین نگرانی هایی را درباره توانایی کنترل فدرال رزرو بر دلار دیجیتال فرضی مطرح کرده و گفته که مشکل اصلی این طرح یافتن یک نقطه تعادل میان داشتن اطلاعات بیش از حد در مورد تراکنش های مردم و نقض حریم خصوصی و نداشتن اطلاعات کافی برای نظارت و پیشگیری از جرائم مالی خواهد بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Ali
|
Canada
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
افتتاح فرودگاه تهران برای توسعه اقتصادی و افزایش گردشگری بسیار مهم است . فرودگاه باید باز شود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: