bazarnews

کد خبر: ۷۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به نوسانات بالای نرخ ارز گفت: بازار خودرو متاثر از بی‌ثباتی نرخ دلار قفل شده و با وجود اینکه خرید و فروشی انجام نمی‌شود، اما قیمت‌ها صعودی است.
سعید موتمنی به تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودرو اشاره کرد و افزود: جهش قیمت دلار مستقیما بر بازار خودرو تاثیر گذاشته و با توجه به اینکه بازار ارز این روز‌ها به شدت نوسان پیدا کرده،  قیمت خودرو هم افزایش یافته است.

او ادامه داد: با توجه به روند صعودی بازار، معاملات خرید و فروش خودرو به حداقل رسیده و می‌توان گفت بازار قفل شده است به طوری‌که حتی مراجعه‌کننده‌ای برای اطلاع از قیمت‌ها هم نداریم و از طرفی فروشندگان نیز متاثر از رشد نرخ ارز منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها هستند.

قیمت روز خودرو
موتمنی با تشریح قیمت‌های روز خودرو بیان کرد: قیمت پراید ۱۳۱ در بازار امروز به ۷۷ میلیون و پراید ۱۱۱ به ۸۷ میلیون تومان رسیده است؛ همچنین تیبا ۲ با قیمت ۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تیبا صندوقدار ۸۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

او ادامه داد: قیمت ساینا در بازار آزاد به ۹۸ میلیون و کوییک به ۱۱۳ میلیون تومان رسید؛ قیمت پژو ۴۰۵ نیز ۱۲۷ میلیون و پژو پارس ۱۵۴ میلیون تومان است.

قیمت روز انواع پژو ۲۰۶
به گفته موتمنی، قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار آزاد امروز به ۱۴۴ میلیون، تیپ ۵ به ۱۷۵ میلیون و پژو ۲۰۶ صندوقدار وی ۸ به ۱۷۰ میلیون تومان رسید؛ همچنین قیمت روز پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۲۱۴ میلیون و اتوماتیک آن ۲۷۲ میلیون تومان است.

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی
همچنین قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ در بازار آزاد حدود ۶۰۰ میلیون، کیا سراتو ۵۵۰ میلیون، چانگان ۳۳۲ میلیون، هایما اس ۷ حدود ۴۷۰ میلیون و جک اس ۵ نیز ۴۵۰ میلیون تومان است.

اقتصاد آنلاین/
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: