bazarnews

کد خبر: ۷۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
در جلسه امروز هیات دولت آیین‌نامه اجرایی درخصوص بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا به تصویب رسید.

جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد و در آن موضوعاتی از قبیل برنامه همکاری ۲۵ ساله جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین، مسکن، بورس، ارز و واگذاری سهام دولت در بازار بورس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و رییس جمهوری در هر مورد دستورات لازم را صادر کرد.

رییس جمهوری در این جلسه با توجه به شروع جریان شایعه و جوسازی در خارج از کشور و از ناحیه دشمنان ملت درخصوص برنامه همکاری ۲۵ ساله کشورمان با کشور چین، اظهار داشت: شایسته نیست دوستان در زمین دشمن بازی کنند ما در این دولت برنامه همکاری با همه کشورها را دنبال کرده ایم که نتایج درخشانی برای کشور داشته و خواهد داشت.

روحانی همچنین در این جلسه دستگاه‌های ذیربط را موظف کرد طی یک برنامه زمانبندی شده، سهام دولتی را در بازار بورس واگذار کنند.

رییس جمهوری واگذاری بخش دولتی اقتصاد به بخش خصوصی را از سیاست‌های مهم نظام دانست و تاکید کرد که در اجرای آن تعلل جایز نیست.

روحانی همچنین بر ضرورت تعامل، تفاهم و وحدت و انسجام با سایر قوا تأکید کرد.

هیات دولت با هدف ایجاد وحدت رویه در صندوق‌های بازنشستگی و بیمه و رفع ابهامات درباره نحوه و مرجع تأمین و پرداخت هزینه‌های سنوات ارفاقی و تعیین حداقل سنوات مشمولین قانون مذکور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا را تصویب کرد.

به موجب آیین‌نامه مذکور، افراد مشمول در صورت دارا بودن حداقل (۲۲) سال سابقه خدمت قابل قبول و بدون شرط سنی، می‌توانند درخواست بازنشستگی خود را با استفاده از سنوات ارفاقی (حداکثر به مدت ۸ سال) ارائه نمایند. در هر  صورت، مجموع سنوات مذکور با احتساب سنوات ارفاقی باید حداقل ۳۰ سال باشد.

نحوه محاسبه حق بیمه سنوات  ارفاقی عبارت است از (آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی) ضربدر (مدت سنوات ارفاقی به ماه) ضربدر (نرخ حق بیمه مقرر در صندوق مربوطه).

لازم به ذکر است مبنای محاسبه و پرداخت مستمری بازنشستگی مشمولین این آیین نامه، میانگین دو سال آخر حقوق و مزایای دریافتی فرد مشمولی است که دارای کسور بازنشستگی بوده و حق بیمه آن نیز به به صندوق بیمه‌گر ذیربط پرداخت شده باشد.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: