bazarnews

کد خبر: ۷۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
معاون سازمان تعزیرات حکومتی به بازارنیوز خبرداد:
اسفنانی پیرامون عرضه سیگار قاچاق در کیوسک‌های مطبوعاتی، گفت: اگر در این مکان‌ها کالای قاچاق یافت شود یا گزارشی از فروش کالای قاچاق در دکه‌های مطبوعاتی به سازمان تعزیرات برسد، ورود و با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.
گروه بازرگانی بازارنیوز: محمد علی اسفنانی، معاون تعزیرات حکومتی کشور در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون طرح مبارزه با برند‌های محرز قاچاق سیگار که توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه ریزی شده، اظهار داشت: صلاحیت رسیدگی به کالای قاچاق با سازمان تعزیرات است. اگر بنا باشد طرحی اجرا بشود، قطعا تعزیرات باید ورود کند مگر در سه مورد که آنجا قوه قضاییه صلاحیت ورود دارد.

وی افزود: اگر قاچاق به صورت سازمان یافته صورت بگیرد یا قاچاق کالا ممنوعه و یا کالایی که قانون مجازات اسلامی، برای آن حبس در نظر گرفته باشد؛ در این سه مورد صلاحیت با محاکم قضایی است؛ ولی در بقیه موارد، صلاحیت فقط با تعزیرات حکومتی است؛ بنابراین اگر طرحی اجرا شود، حتما تعزیرات درآن حضور خواهد داشت و رسیدگی‌ها را انجام خواهیم داد.

اسفنانی تاکید کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار سیاست گذاری کرده و اجرا را به سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان تعزیرات که اصلی‌ترین آنهاست، واگذار می‌کند.

اسفنانی پیرامون تخلف کیوسک‌های مطبوعاتی در فروش اقلام غیر مجاز، گفت: مقابله با تخلف فروش دخانیات و تنقلات در کیوسک‌های تعزیراتی در صلاحیت شهرداری‌ها و اماکن است، اما اگر در این مکان‌ها کالای قاچاق یافت شود یا گزارشی از فروش کالای قاچاق در دکه‌های مطبوعاتی به سازمان تعزیرات برسد، ورود و با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

اسفنانی پیرامون زمان برخورد با برند‌های محرز قاچاق سیگار گفت: در زمان‌های مختلف، درگیری‌های متفاوتی داریم و حجم کار ما بسیار زیاد است. کرونا یکی از مهمترین مشغله‌ها رکاری ما را شکل داد. همچنین مشغول موضوع گرانی‌های اخیر کالا‌های معیشتی و موضوع ارز در روز‌های اخیر بودیم، اما هیچ کدام از این موارد باعث نمی‌شوند که ما در سایر موارد کوتاهی کرده باشیم. همزمان با مواردی که گفته شد، با رعایت اولویت بندی سیگار را هم در برنامه رسیدگی داریم.

گفتنی است، عبدالله هندیانی در مصاحبه‌ای با بازارنیوز اعلام کرده بود که ۴۰ برند محرز قاچاق سیگار به دستگاه‌های ذیربط برای مبارزه با عرضه آن‌ها معرفی شده است. وی از این ۴۰ برند نام نبرد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: